Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:37:13 GMT

هشدار مهم برای مرزهای‌ شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۶۰۸

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه‌ای جوی که به صورت وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید است فعالیت خود را از صبح فردا در استان شروع می‌کند و تا پایان روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت. ناطقان: محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان برای روزهای پایانی هفته، با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوب استان از سمت جنوب غرب خواهد بود، ادامه داد:  منطقه اثر این مخاطره در روز پنجشنبه غرب زاهدان و شهر نصرت آباد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همچنین این سامانه در روز جمعه شهرهای زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، گلشن و شمال بزمان را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید به ویژه در محور نصرت آباد- بم و بزمان- بم و احتمال سقوط اشیا از ساختمان‌های در حال ساخت، توصیه می‌شود ترددهای جاده‌ای در مناطق ذکر شده با احتیاط انجام شود؛ همچنین از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال نیز پرهیز شود.

حیدری گفت: جمعه شب و صبح شنبه در پی وزش باد متوسط شمالی و کاهش نسبی ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد. فردا در سطح استان افزایش ابر خواهیم داشت و جمعه بعد از ظهر و شب نیز در نواحی شمالی و نوار غربی شرایط برای بارش پراکنده باران مهیا است. منبع: خبر انلاین برچسب ها: هشدار مهم ، هواشناسی ، مرزهای شرقی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار مهم هواشناسی مرزهای شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان

 

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد