Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان پس از دیدار با رئیس جمهوری این کشور در کاخ بعبدا در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد، دولت کارش پیش می‌رود؛ اما کابینه فعالیتش پیش نمی‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، یک منبع نزدیک به نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد، میقاتی با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور که عصر روز گذشته از قطر بازگشته، دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار پرونده‌های مختلف سیاسی، معیشتی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند؛ اما این دیدار به موضوع از سرگیری جلسات کابینه ختم نشد و این موضوع را حل و فصل نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور همچنین تاکید کرد، میقاتی به رغم عدم برگزاری نشست کابینه فعالیت خود را متوقف نکرده و از کار دست نکشیده و تمایل دارد تمامی وزیران به ماموریت و فعالیت خود در بیشتر پرونده‌ها ادامه دهند؛ اما در همین زمان تصمیماتی وجود دارد که مستلزم برگزاری نشست کابینه است و این وضعیت دیگر اجازه نمی‌دهد زمان از دست برود و امور به همین شکل معلق و تعطیل باقی بماند.

در همین رابطه، جبران باسیل، رئیس فراکسیون لبنان قوی (داماد میشل عون) درخواست فراکسیون متبوعش برای برگزاری نشست ویژه پارلمان جهت بازخواست دولت از بابت دلایل امتناعش برای برگزاری نشست را مطرح کرد.

در همین راستا، یک منبع نزدیک به نبیه بری اعلام کرد، هیچ‌گونه معامله‌ای حاصل نشده؛ اما در دیدار بین رؤسای سه گانه در روز سه‌شنبه در جریان مراسم عید استقلال توافق شد تا دولت شناور باشد و میشل عون متعهد به پایبندی به قانون اساسی و تصحیح و اصلاح روند تحقیقی شد که تنها با ارجاع حسان دیاب، نخست وزیر سابق و وزرای پیشین به شورای عالی برای محاکمه رؤسا و وزرا محقق می‌شود در حالیکه فضای مثبت فورا تغییر یافت و ما باید در جست‌وجوی تعطیل کنندگان و اخلالگران باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نجیب میقاتی برگزاری نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی