Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل بر ضرورت استفاده از روش‌های آبیاری نوین در راستای مقابله با بحران کم‌آبی و توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی بعد‌از‌ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور  اعضای تشکل‌ها و نمایندگان بخش کشاورزی استان در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد با گلایه از وضعیت فعلی کشاورزی در استان اظهار داشت: متاسفانه کشاورزی استان از لحاظ تولید ثروت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و باید اقدامات لازم در خصوص رشد کشاورزی و سودآوری آن برای استان انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت جایگزینی آبیاری سنتی با آبیاری نوین تاکید کرد و گفت: برای گسترش روش‌های آبیاری نوین در استان اقدامات قابل توجهی انجام نشده و با توجه به وجود مشکلات آبی در استان این مقوله باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد تا از هدر رفت آب در کشاورزی جلوگیری شده و با مصرف بهینه بتوانیم بازدهی اراضی کشاورزی را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: بهره‌برداری از آب‌های زیر‌زمینی نیز باید به صورت هدفمند و بهینه انجام شود؛ چرا که وضعیت سفره‌های زیرزمینی مطلوب نیست و اگر به همین منوال ادامه یابد بحران کم آبی در استان تشدید خواهد شد. در حال حاضر استفاده از روش‌های آبیاری نوین می‌تواند به عبور از بحران کم آبی کمک کند.

عاملی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با کشاورزان در راستای تامین آب و مدیریت مصرف آن تاکید کرد و گفت: با بررسی‌های کارشناسانه موانع موجود بر سر راه کشاورزان باید برداشته شود تا شاهد رونق تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی در سطح استان باشیم.

وی به موضوع توزیع نهاده‌های دامی و اهمیت آن اشاره کرد  و  گفت: رفع مشکلات توزیع بذر و نهاده‌های دامی نیز باید مدنظر مسئولان باشد که در این خصوص لازم است از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی در راستای اتخاذ راهکارهای مناسب استفاده شود.

مصرف آب رودخانه‌های ری در کشاورزی ممنوع استکشت قراردادی تنها راه نجات کشاورزی استان خوزستان استملاقات سفیر ایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه فعالان حوزه کشاورزی از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار دارند لذا این ظرفیت مهم مباید از سوی متولیان امر نادیده گرفته شود؛ در جلسات بررسی مشکلات کشاورزان حتما از فعالان این حوزه استفاده و نظرخواهی شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با بیان اینکه کشاورزی یکی از مهمترین حوزه‌ها در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می باشد، تصریح کرد: موضوعاتی نظیر صنعت و گردشگری، تامین کالاهای اساسی، مشکلات معیشتی، رشد اقتصادی استان و نظایر آن ارتباط مستقیم با بخش کشاورزی دارد که با رفع موانع توسعه‌ای در این بخش می‌توانیم تمامی مشکلات حوزه‌های یادشده را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/131/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روش های آبیاری نوین بحران کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد