Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی‌اف‌ال ساینس، اکنون چهار مرد به دلیل نقض قوانین پزشکی آلمان تحت بازجویی هستند، در حالی که استوکر و تیم حقوقی او ادعا می‌کنند که هیچ اشتباهی انجام نداده‌اند.

پلیس پس از دریافت اطلاعاتی در مورد واکسن تایید نشده، بعد از ظهر شنبه در فرودگاه لوبک حضور یافت. طبق گزارش‌های محلی، حدود ۱۵۰ نفر در سالن انتظار و ۸۰ نفر دیگر در مقابل ترمینال منتظر واکسن خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که پلیس رسید، حدود ۵۰ نفر این واکسن غیرمجاز را دریافت کرده بودند.

یکی از سخنگویان پلیس در یک گزارش زنده اعلام کرده است: «بر اساس گزارشات، همکاران ایستگاه چهارم پلیس توانستند حدود ۸۰ نفر را در مقابل ساختمان فرودگاه در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر پیدا کنند.»

استوکر قبلاً صاحب یک شرکت آزمایشگاهی بود که بعداً آن را فروخت و از آن زمان واکسن خود را تولید کرد که آن را به صورت آنلاین اطلاع‌رسانی کرد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. طبق نوشته‌ای در وب‌سایت شخصی‌اش، استوکر پس از آن که کارآزمایی بالینی واکسنش را بر روی پنج نفر (!) انجام داده بود، به مؤسسه Paul-Ehrlich (PEI) که مؤسسه فدرال واکسن‌ها و بیوپزشکی آلمان است، درخواست داده و آن‌ها از او شکایت کرده‌اند.

استوکر با پذیرفتن مسئولیت‌ها و تبعات این موضوع، واکسنش را به ۶۵ همکار، دوست و اعضای خانواده (که به ادعای او قانونی است) تزریق کرد، که به گفته او حدود ۹۷ درصد محافظت شد. البته، این داده‌ها اعتبارسنجی نشده‌اند، اطلاعات محدودی در مورد فرآیند آن‌ها وجود دارد، و نمونه آزمایش بسیار کوچک است. اما استوکر قاطعانه معتقد است زمانی برای تلف کردن وجود ندارد و از آن زمان به دنبال تحویل واکسن ثبت‌نشده به مردم آلمان بوده است.

تیم حقوقی نماینده استوکر ادعا می‌کند که او هیچ یک از واکسن‌ها را خودش تزریق نکرده است.

مشخص نیست که چرا بسیاری از مردم در حالی که واکسن‌های ثبت شده در آلمان در دسترس هستند و نرخ واکسیناسیون در زمان‌های اخیر راکد بوده است، اعتقاد بالایی به واکسن استوکر پیدا کرده‌اند و تصور می‌کنند بهترین گزینه است. خود واکسن یک واکسن mRNA نیست، بلکه یک ساختار آنتی‌ژن نوترکیب است که معمولاً در واکسن‌های هپاتیت A و B استفاده می‌شود. استوکر در نوشته‌های روی وب‌سایت خود بسیار مطمئن بود که این واکسن به خوبی کار می‌کند و محافظت پایداری را ارائه می‌کند، و معتقد است که تولید انبوه آن بسیار آسان‌تر است.

او ادعا می‌کند که علی‌رغم این که هیچ آزمایش بالینی واقعی یا تجزیه و تحلیل عوارض جانبی انجام نداده است، واکسن را به ۲۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور تزریق کرده است. او اظهار می‌کند که زمانی برای چنین آزمایش‌های طولانی‌مدتی وجود ندارد، که با رویکرد عجولانه او در ساخت واکسن همخوانی ندارد، زیرا طبق گزارش‌ها، ساخت این واکسن فقط حدود ۳۰ دقیقه طول کشیده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا کووید ۱۹ داروی تقلبی واکسن غیر مجاز واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان