Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@23:55:07 GMT

نسخه پیچی صهیونیست‌ها برای مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۹۹۷

نسخه پیچی صهیونیست‌ها برای مذاکرات وین

«کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» معروف به «آیپک» که بزرگترین گروه لابی‌گری رژیم صهیونیستی در آمریکا است پیشنهادات جدیدی را برای مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها مطرح کرده است.

به گزارش  فارس، آیپک در مطلبی که در وب‌سایت این سازمان قرار گرفته تصریح کرده آمریکا بایستی در مذاکره با ایران ۵ اصل را برای متقاعد کردن ایران به تغییر مسیر رعایت کند:

۱- نباید به ایران اجازه داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- گفت‌وگوها نمی‌توانند برای مدت زمان نامعلوم ادامه پیدا کنند زیرا این امر به تهران اجازه خواهد داد به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد.

۳- چنانچه ایران برنامه هسته‌ای خودش را متوقف نکند فشارها علیه این کشور باید افزایش پیدا کند.

۴- کاهش فشارها بر برنامه هسته‌ای ایران غیرقابل قبول است.

۵- نگرانی‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بایستی حل و فصل شوند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز گذشته در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد. 

در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز ۶ دور گفت‌وگو میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴ بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفت‌وگو می‌کرد اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.

در طول ۶ دور مذاکرات وین، رژیم صهیونیستی بارها به عنوان بخشی از تقسیم کار با دولت‌های غربی تلاش کرده تاکتیک «پلیس بد-پلیس خوب» را برای افزایش فشار بر تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی به کار بگیرد.

تصور غربی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که عملیات روانی صهیونیست‌ها در خصوص تبعات عدم حصول توافق می‌تواند از فشار ایران برای پیگیری حقوقش در مذاکرات هسته‌ای بکاهد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در هفته‌های گذشته چندین بار در قالب کارگروه مشترکی که با هدف رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران راه‌اندازی شده بود دیدار کرده و چندین بار اعلام کرده‌اند که به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

با وجود اینکه محور رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در این مذاکرات را همواره رسیدن به یک «طرح جایگزین» در صورت شکست مذاکرات تشکیل داده شواهد گوناگونی وجود دارند که نشان می‌دهند دو طرف عملاً غیر از راه‌اندازی جنگ روانی، عملاً چنین طرحی در چنته ندارند.

این چیزی است که پایگاه خبری المانیتور مهرماه سال جاری، بعد از رایزنی مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی گزارش داده بود.

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به «بنی گانتز» نزدیک است در این باره به المانیتور گفت:«در حال حاضر، هیچ برنامه اقتضایی جایگزینی علیه ایران برای حالت شکست مذاکرات وجود ندارد. آنها پلان B ندارند.»

علاوه بر این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم در شهریورماه سال جاری گزارش داده بود صهیونیست‌ها علی‌رغم مانور بر روی لفاظی‌های تهدیدآمیزآمیز نظامی علیه ایران «از هیچ توانایی نظامی عملی» برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار نیستند.

منبع: الف

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل

یک ژنرال رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با حمله به رفح، به نقش راهبردی «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) در مدیریت نبرد با وجود گذشت ماه‌ها از جنگ اشاره و تاکید کرد که وی به دنبال بیرون راندن صهیونیست‌ها از نوار غزه است.

رای الیوم با اشاره به افزایش شکاف و دو دستگی در اردوی صهیونیست‌ها نوشت: با تداوم جنگ غزه و حملات حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی و تبدیل شدن آن به منطقه اشباح، دامنه انتقادات از کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته و فشار‌ها بر آن تشدید شده، به ویژه آنکه ارتش اشغالگر به اهداف جنگ در زمینه نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

در این زمینه «عاموس گلعاد» ژنرال احتیاط و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی «یحیی السنوار» در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاورد‌های راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

وی افزود: استراتژی السنوار بازگشت به قدرت است و ما اصرار بر بازگردانیدن اسیران داریم. اگر ما اسیران را نجات ندهیم، پیروزی در کار نخواهد بود. هرکاری برای برگرداندن اسیران باید انجام دهیم، به ویژه نظامیانی که ما مدیون آنها هستیم. ما باید اهداف راهبردی زیادی کسب کنیم که در راس آنها، ایران است؛ کشوری که قدرتمند شده و تهدیدی بزرگ برای ما و نیز جبهه شمالی است.

این ژنرال صهیونیست ضمن مخالفت با حمله به رفح بیان کرد: ورود به رفح تضمین کننده بازگشت اسیران نیست و این کار راهبردی نیست. ما استراتژی نداریم. بیش از شش ماه از جنگ گذشته و همچنان السنوار برای ما شرط می‌گذارد و ما منتظر پاسخ او هستیم و این به دلیل نبود راهبرد است.

گلعاد اضافه کرد: اگر بدون هماهنگی با مصری‌ها و آمریکایی‌ها به رفح حمله کنیم، راهکاری برای جبهه شمالی نخواهیم داشت و جنگی ادامه خواهد داشت؛ جنگی که دامنه آن به کل اسرائیل گسترش خواهد یافت. ما اتحاد راهبردی را از دست خواهیم داد و امکان توسعه صلح و توان مقابله با تهدید اصلی را نخواهیم داشت. تهدید اصلی ایران است.

بر اساس این گزارش، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ضمن تاکید بر ضرورت انجام توافق مبادله اسیران و مخالفت با حمله به رفح، دغدغه کنونی نتانیاهو را حکم بازداشتی دانست که دیوان بین المللی کیفری علیه آن و رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صادر می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس