Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@19:56:46 GMT

اعلام شروط جدید سفر به عتبات عالیات

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۳۳۶

 

اهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت سفر به عتبات عالیات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تنها کسانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند امکان سفر به عتبات عالیات را دارند. از سوی دیگر زائرین نیاز است تا پیش از سوار شدن به هواپیما، تست pcr منفی خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کنترل‌ها در پرواز تا حدود زیادی مانع شیوع بیماری کرونا می‌شود. در حین دوره زیارت نیز زائرین در صورتی که علائم مشکوک داشتند، می‌توانند به درمانگاه‌های هلال احمر در نجف، کربلا و کاظمین مراجعه کنند و خدمات درمانی سرپایی دریافت کنند. مشخصا اگر نیاز به درمان تخصصی داشته باشند نیز به بیمارستان‌های تخصصی عراق منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در هنگام بازگشت نیز از زائرین تست فوری و pcr گرفته می‌شود تا ویروس از طریق سایر کشورها به ایران وارد نشود. افراد مبتلا نیز قرنطینه خواهند شد تا رویه درمان را سپری کنند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائرین عتبات عالیات در هتل مستقر هستند و طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده، سکونت در اتاق‌های هتل به حداقل رسیده است و به مدیران کاروان‌های زیارتی نیز ابلاغ شده است که در صورتی که فردی دچار علائم مشکوک بود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، درودی با تاکید بر این که زائرین باید داروهای مورد نیاز خود را به اندازه ۱۰ روز به همراه داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هنوز باید با جدیت تداوم داشته باشد و زائرین حتی المقدور از حضور در محل‌های شلوغ همچون بازارها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: زائرین زمانی که به هتل‌ها باز می‌گردند، اکیدا دست و صورت خود را با مواد بهداشتی شست و شو داده و هر ۴ ساعت یک بار ماسک خود را تعویض کنند تا آلوده به کرونا نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کرونا عتبات عالیات شروط جدید سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت