Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@03:42:11 GMT

راه های موفقیت که هرکسی نمی داند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۴۴۶

قطعا برای شما هم پیش آمده که در میان بحبوحه های زندگی، ناگهان به خودتان آمدید و پرسیدید که آیا من آدم موفقی هستم؟ اصولا چطور می شود به موفقیت رسید؟ راه های موفقیت چه هستند؟

اگر به زندگی افرادی که به آنها موفق می گوییم نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که همه آنها از یک سری اصول پیروی کرده اند که تقریبا در همه شرایط یکسان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این اصول، شروط لازم برای رسیدن به موفقیت هستند و الزاما کافی نخواهند بود. مارک منسن در کتاب همه چیز به فنا رفته به زیبایی به ما نشان می دهد که چطور داشتن امید واهی نه تنها ما را به موفقیت نزدیک نمی کند، بلکه باعث ایجاد مشکلات زیادی هم خواهد شد.

خلاصه کتاب همه چیز به فنا رفته را می توانید در بوکاپو مطالعه کنید.

راه موفقیت در زندگی

برای موفقیت در زندگی می‌توان کارهای جزئی زیادی انجام داد. اما اگر این جزئیات بر اساس ساختارهای کلی برای خلق یک زندگی موفق نباشد، بعد از مدتی ما می‌مانیم و بهبودهای حداقلی که نتیجه خارق العاده ای در بر نداشتند. از طرفی اگر دست بگذاریم روی این ساختارهای کلّی و بر روی آن‌ها کار کنیم، آن موقع است که جایگاه تمام رفتارهای جزئی برای موفقیت را هم خواهیم شناخت. ادامهْ بحث ما دربارهٔ این کلیت‌ها خواهد بود.

دانش اقتصادی

رسیدن به موفقیت مالی در حال حاضر بدون داشتن دانش اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود. حتی ممکن است برای برهه کوتاهی شرایط ایده آل ایجاد شود اما پایدار نخواهد بود. رسیدن به دانش اقتصادی الزاما نیاز به مدارک دانشگاهی ندارد و با مطالعه کتاب های مربوطه و آگاهی از اخبار اقتصادی از منابع معتبر می توان به مرور به دانش اقتصادی مناسبی رسید. آدام اسمیت را به عنوان پدر علم اقتصاد کلاسیک می شناسند. کتاب معروف او، ثروت ملل به بررسی دلایل موفقیت و افزایش بهره وری در کار میپردازد. شما میتوانید خلاصه کتاب ثروت ملل را در بوکاپو به صورت رایگان مطالعه کنید.

افزایش بهره‌وری و مدیریت زمان

زمان بنیادی‌ترین پدیده زندگی تمام انسان‌هاست. شما نمی‌توانید آن را حذف کنید و حتی نمی‌توانید از آن خارج شوید یا تأثیر آن را از بین ببرید. ما موجوداتی تاریخی هستیم و در درون فرهنگ که خودش زادۀ تاریخ است زندگی می‌کنیم. این یعنی نیاز داریم که خودمان را با زمان هماهنگ کنیم. بر همین اساس باید بگوییم که هیچ موفقیتی بدون مدیریت زمان وجود ندارد.

ما همیشه شنیده‌ایم که آدم‌های بزرگ زمانشان را خیلی دقیق مدیریت می‌کنند. ما حتی برنامه روزانه برخی از آن‌ها را در شبکه های اجتماعی دیده ایم. البته بین آدم‌های بزرگ و نابغه، کسانی بوده‌اند که شاید خیلی هم منظم عمل نمی‌کردند و در کارشان بسیار غرق می‌شدند. اگر شما هم جزء این دسته هستید باید در مورد مدیریت زمانتان بیشتر فکر کنید.

از طرفی باید بدانید که برنامه‌ریزی شرط مهم مدیریت زمان است. برای برنامه‌ریزی هم نیاز دارید که به ویژگی‌های شخصی خودتان واقف باشید. با این کار می‌توانید نقاط ضعفتان را بشناسید و بدانید که کجا در برنامه‌هایتان اختلال ایجاد می‌کنند. اینجاست که باید تکنیک‌های بهره‌وری را عملی کنید. در واقع، مدیریت زمان برای افزایش بهره‌وری در کار هم باید عملی شود. افزایش بهره‌وری هم وابسته است به یک برنامه‌ریزی معقول، منعطف و قابل اجرا.

پس نکته مهم این است که نباید خودتان را مثل یک ماشین در نظر بگیرید و از طرفی به برده زمان تبدیل شوید. مدیریت زمان و بهره‌وری زمانی معنادار هستند و وقتی به موفقیت منجر می‌شوند که شما مجبور نباشید ابعاد انسانی خود را زیر پا بگذارید. البته که اگر این کار را بکنید آنچه اسمش را موفقیت می‌گذارید، صرفاً شیوه‌ای از فرسوده‌ ساختن خود است.

مطالعهٔ خلاصه کتاب‌های افزایش بهره‌وری و مدیریت زمان یکی از بهترین راه‌های یادگیری تکنیک‌های استفاده بهینه از زمان و توانایی‌های خود است.

ایجاد روابط و یادگیری مهارت‌های اجتماعی

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای موفقیت نیاز داریم ایجاد روابط حرفه‌ای است. ارتباط با دیگر انسان‌ها می‌تواند باعث شود که ما جهانی جز جهان خودمان را بشناسیم و از آن تجربه کسب کنیم. واقعیت این است که ما همه راه‌ها را نمی‌توانیم برویم و از همه چیز نمی‌توانیم تجربه داشته باشیم. برای مثال، خیلی وقت‌ها یک جمله از یک دوست می‌تواند باعث شود درباره تصمیماتمان تجدید نظر کنیم. ایجاد یک شبکه ارتباطی، دنیایی از امکانات را هم به ما خواهد داد. این ارتباطات البته فقط در مورد زندگی حرفه‌ای مطرح نیستند بلکه زندگی شخصی ما را هم متحول می‌کنند.

برای برقراری ارتباط هم باید به مهارت‌های اجتماعی مجهز شویم ؛ یعنی آن دسته از توانایی‌هایی که به ما در برقراری ارتباط و پایدارسازی آن‌ها کمک می‌کنند. این مهارت‌ها شامل طرح مسئله و ایده در جمع، همکاری‌های تیمی، توان حل مسئله در تیم، انعطاف‌پذیری در ارتباط با دیگران و ایده‌پردازی می‌شوند.

برای مطالعه سایر راهکارهای موفقیت مقاله 10 راز موفقیت را مطالعه کنید.

راز موفقیت افراد موفق

حالا می‌رسیم به بحث جذاب رازها و ابزار موفقیت بزرگان. تقریباً می‌شود گفت که در بالا به اصول کلی موفقیت در زندگی افراد بزرگ اشاره کرده‌ایم. البته هر کدام از آن‌ها سبک مشخصی را به کار گرفته‌اند و از این به بعد، شما هم هر چه درباره آن‌ها می‌گوییم را باید بر اساس سبک منحصربه‌فرد خودتان تنظیم کنید. اصلاً یکی از اصول موفقیت، تقلید نکردن است. اصل بعدی نیز خلاقیت نام دارد؛ هر دوی این‌ها بستگی دارند به احترام به خود و علایقی که یک فرد در وجود خویش می‌پروراند.

عشق‌ورزی به کارهای خود

نماد عشق‌ورزی به افکار و کارهای خود، بیل گیتس است. حتماً شنیدید که او بارها رمز موفقیت خودش را عشق به کارهایی معرفی کرده است که دوست داشته انجامشان بدهد. او می‌گوید لذت بردن از کار با هیچ شکلی از ثروت قابل مقایسه نیست. به همین دلیل هم همه را دعوت می‌کند به اینکه به خودشان ایمان داشته باشند و راه‌های خلاقانه خود را بسازند.

حل مسائل با وفاداری به خود

 اگر با خودمان صادق باشیم، به ایده‌هایمان وفادار بمانیم و مسئولیت تمام تصمیماتمان را بپذیریم، آنگاه می‌توانیم به‌ راحتی مسائل را حل کنیم و دیگران هم برای حل مسائلشان به سراغ ما می‌آیند. برنی الکستون یکی از آدم‌هایی است که این ویژگی را دارند. او مدیر مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک است و همیشه تأکید دارد که علاوه بر صداقت، وفاداری و مسئولیت‌پذیری باید هر روز از زندگی را به حل یک مسئله گذراند.

اهمیت دادن به سلامتی

باید یاد بگیرید که با بدن خود مهربان باشید؛ این یکی از رازهای موفقیت است. اریک اشمیت، یکی از مدیران سابق گوگل، جمله معروفی دارد: «به اندازه کافی بخوابید.» این جمله نماد اهمیت‌دادن به سلامتی بین آدم‌های بزرگ است. از طرفی، این جمله نشان می‌دهد که لزوماً کم خوابیدن یا فشار آوردن به بدن به معنای پشتکار داشتن نیست؛ بلکه هر انسانی باید یاد بگیرد که بدنش را در وضعیت سلامت کامل حفظ کند.

مجهز کردن خود برای استفاده از فرصت‌ها

در زندگی ما اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی زیادی می‌افتد. در این‌ بین، آن کسانی می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند که آماده در آغوش کشیدن آن‌ اتفاقات باشند. این آمادگی با کسب مهارت، تجربه و دانش ممکن می‌شود. بیژن پاکزاد که صاحب برند بیژن است بارها به مجهزسازی خود و آمادگی برای استفاده از فرصت‌ها اشاره کرده؛ چون خود او زندگی‌اش را بر اساس همین ایده ساخته است. او دریافته بود که یکی از راه‌های هنر خوب زندگی‌کردن همین است.

حرف آخر

به نظر شما برای رسیدن به موفقیت به چه چیزهایی نیاز داریم؟ تلاش‌های شخصی یا شرایط اجتماعی و اقتصادی مناسب؟ قطعاً هر دو! باید با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی، تلاش شخصی خود را تنظیم کنید. البته شما ممکن است جزء آن دسته باشید که استعداد را مهم‌ترین عامل می‌دانند. بله هر انسانی استعدادهای منحصر‌به‌فرد خود را دارد، امّا به شرطی که فکر نکند که استعداد شرط لازم و کافی موفقیت است. در واقع، کسی که این‌طور فکر می‌کند در تله استعداد گیر افتاده است؛ چون نمی‌داند فراهم‌ کردن شرایط لازم برای بروز استعداد، از خودِ آن هم مهم‌تر است. اینجاست که شناخت شرایط اجتماعی و اقتصادی و تلاش شخصی باز اهمیت پیدا می کنند.  

اهمیت به رشد خود، ایجاد روابط اجتماعی، پرورش توانایی‌ها و در نهایت مدیریت زمان از مهم‌ترین رازهای موفقیت در زندگی هستند.

با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی می‌توانید تلاش شخصی خود را طوری به کار بگیرید که راه موفقیت، خودش را به شما نشان دهد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مدیریت زمان راه های موفقیت شرایط اجتماعی و اقتصادی موفقیت در زندگی افزایش بهره وری دانش اقتصادی مدیریت زمان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای نظامی چین از خط حساس میانه در تنگه تایوان عبور کردند درحالیکه سفر هفته گذشته بلینکن به چین بمنظور حفظ کانال‌های ارتباطی و بهبود روابط با پکن دیروز پایان یافت.

آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و عرضه کننده تسلیحات به تایوان است برغم اینکه دو طرف روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. بلینکن در جریان سفر به چین مدعی شده بود که حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان حائز اهمیت است.

وزارت دفاع تایلند اعلام کرد که امروز شنبه ۲۲ هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ را شناسایی کرده که ۱۲ فروند از آنها از خط میانه عبور کردند.

چین تایوان را مهم ترین موضوع در روابط خود با آمریکا می‌داند و پکن بارها از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

لای چینگ ته، رئیس منتخب تایوان، پس از پیروزی در انتخابات ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲)، در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند. پکن او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است.

لای روز پنجشنبه گفت که چین باید اعتماد داشته باشد تا با دولت منتخب قانونی تایوان صحبت کند. تسای اینگ ون رئیس پیشین تایوان همانند لای چینگ ته معتقد است که فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی