Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: استانداران سراسر کشور برای بررسی و ارزیابی اقدامات لازم برای مناسب‌سازی معابر و فضاهای و ساختمان‌های عمومی و آسیب‌شناسی مباحث به جلسات ستاد دعوت می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در حاشیه بیستمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور ضمن تاکید بر گرامیداشت شایسته ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، از آمادگی ستاد مناسب سازی کشور برای برگزاری جلسه با وزیر کشور و سایر وزرای عضو ستاد خبر داد و اظهار کرد: پس از تشکیل ۲۰ جلسه ستاد ملی مناسب سازی که دارای مصوبات مختلفی بوده، از این پس سعی خواهد شد تا استانداران به عنوان مدیر ارشد استان‌ها به همراه سایر مدیران و مسؤولان استانی به منظور ارائه گزارش‌های استانی و دستاوردها و بیان نظرات، پیشنهادها، انتقادها و نحوه تعامل دستگاه‌ها و آسیب شناسی مباحث در جلسات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، شاهد توجه مسؤولان و افکار عمومی به ضرورت مناسب سازی نسبت به قبل هستیم، افزود: برای اینکه همه کودکان، سالمندان و معلولان از فضای شهری بهره کافی را ببرند و برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با مناسب سازی با استقبال گسترده‌تری مواجه شود و استانداردهای این حوزه ارتقا یابد، همچنان نیازمند حساس شدن تمامی اقشار جامعه و افکار عمومی نسبت به این موضوع هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: بدون تردید در شرایط امروزی بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها بویژه شبکه‌های مختلف صدا و سیما و همچنین شبکه‌های استانی آن می‌تواند ضمن برجسته کردن جوانب مختلف امر مناسب سازی، زمینه لازم برای مشارکت مؤثر و کارآمد همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، مدیریت شهری و روستایی و سازمان‌های مردم نهاد را در این حوزه فراهم کند و برنامه‌های صدا و سیما در موضوع مناسب سازی کشور به طور قطع تکمیل کننده مناسب و مطلوبی برای برنامه‌های مدیریت شهری، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها و زمینه ساز پیشبرد برنامه‌های این عرصه است.

جمالی نژاد تصریح کرد: در جلسه امروز (چهارشنبه) ستاد، نماینده سازمان صدا و سیما گزارشی از اقدامات چند سال اخیر این سازمان در این موضوع ارائه نمود و با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد این سازمان تولید و پخش برنامه‌های مختلف و مناسبتی و همچنین گزارش‌های خبری با این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد و به طور مستمر گزارش پیشرفت کار پروژه‌ها و برنامه‌ها را از سازمان‌ها و دستگاه‌ها پیگیری و انعکاس دهد.

وی گفت: در این جلسه که به بررسی مصوبات ۱۹ جلسه گذشته ستاد اختصاص داشت، نماینده وزارت راه و شهرسازی هم گزارشی از مصوبات جلسه سیزدهم که به میزبانی آن وزارتخانه تشکیل شده بود؛ بیان نمود و همچنین مقرر شد رفع مشکلات معلولان جسمی و حرکتی در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و پایانه‌های اتوبوسرانی و اتمام پروژه‌های مناسب سازی همچنان در دستور کار این وزارتخانه قرار داشته باشد.

کد خبر 539241

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مناسب سازی شهر معلولان مهدی جمالی نژاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مناسب سازی کشور دستگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست

محمد مهاجری به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت.

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

-کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

-مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

-باید ضمن گزارش کار‌ها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

-همه‌ی بخش‌ها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاه‌ها نباید بی‌برنامه باشند.

-استان‌ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانک‌ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد‌های تولیدی کمک کنند.

-باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

-باید استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان‌ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

-باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره‌ها و ... باید تلاش کنند.

- الگو‌های مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.

جهت‌استحضار جنابعالی عرض می‌کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روز‌های تبلیغات بود"

دیگر خبرها

  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • اجاره سالن همایش، سمینار و کنفرانس در سلام حرفه ای + [مشاوره رایگان]
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت