Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:03:50 GMT

برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مزار دکتر حشمت

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۱۰۳

برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مزار دکتر حشمت

ایسنا/گیلان نمایشگاه اسناد نهضت جنگل به همت شهرداری منطقه دو رشت و به مناسبت پاسداشت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در مجاورت آرامگاه دکتر حشمت برگزار شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با گرامیداشت ۱۱ آذر، سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: میرزا فردی شاخص در شکل گیری نهضت جنگل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میرزا را شخصیتی تاثیرگذار و حماسی توصیف کرد و افزود: میرزا کوچک اولین ایجادکننده حکومت اسلامی در ناحیه ای از گیلان بود.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: رشت و استان گیلان به واسطه حضور مفاخری همچون میرزا به شهر اولین ها مشهور است و باید حق میرزا و نهضت جنگل را به خوبی ادا کنیم.

نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این مراسم با قدردانی از بانیان برگزاری نمایشگاه اسناد نهضت جنگل عنوان کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ میرزا و نهضت جنگل تلاش کنیم.

وی خواستار برگزاری کنگره میرزا کوچک شد و افزود: باید کنگره میرزا کوچک جنگلی در راستای پاسداشت مقام میرزا برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: اسناد نهضت جنگل باید برای نسل جوان بازخوانی شوند تا جوانان با عمق قیام و اهداف نهضت جنگل آشنا شوند.

یوسف یزدانی، مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نمایشگاه اسناد نهضت جنگل نخستین نمایشگاه برگزار شده در مزار دکتر حشمت است، بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۵۰ سند دوران نهضت جنگل و مشروطه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: محله چله خانه به واسطه حضور دکتر حشمت می تواند به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل شود و امیدواریم در آینده بتوانیم اقدامات فرهنگی بیشتری در مزار دکتر حشمت اجرایی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ميرزا كوچك خان جنگلي نمایشگاه اسناد نهضت جنگل میرزا کوچک دکتر حشمت شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد