Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: در حالی که مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 4+1 در وین در جریان است و مذاکره کنندگان نسبت به آینده مذاکرات ابراز امیدواری کرده اند، مقامات اسرائیلی تحرکات سیاسی و لفاظی های دیپلماتیک خود برای اخلال در روند مذاکرات را گسترش داده اند. سیاستی که همواره از سوی رژیم اسرائیل دنبال شده و اکنون نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویکرد نخ نما شده تل آویو بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است به گونه ای که منجر به انتقاد محافل رسانه ای درون این رژیم شده است.

در همین رابطه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص به عنوان مهم ترین و قدیمی ترین روزنامه اسرائیلی در مطلبی ضمن انتقاد شدید از دولت اسرائیل نوشت: با برجام یا بدون برجام، دست از جنجال و هراس افکنی بردارید، نه اکنون ۱۹۳۸ است و نه ایران، آلمان نازی!

این روزنامه در ادامه نوشت: نسخه برداری از روش هوچی گری نتانیاهوی پوپولیست و این ادعا که گویی اکنون ۱۹۳۸ است و ایران هم آلمان نازی، به اسراییل کمکی برای متقاعدکردن متحدانش نمی کند.

این رسانه اسرائیلی پیشنهاد داد: نفتالی بنت باید به جای آن پنهانی و محترمانه با بایدن بر سر مسئله ایران کار کند.

روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی دیگر به قلم «زِوی بارئِل» نوشت، وقتی سیاست‌های فشاری اسرائیل حتی در نوار غزه نیز شکست خورده است، پس چرا باید انتظار داشت که این سیاست در برابر کشور بزرگی مانند ایران عمل کند.

در ابتدای این یادداشت آمده است: «اسرائیل در کارزار شدید خود علیه مذاکرات با ایران، لزوم ادامه تحریم‌های شدید و مخالفت با باج‌خواهی تهران را به‌عنوان وسیله‌ای حیاتی و مؤثر برای وادار کردن ایران به عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود مطرح می‌کند. این یک استراتژی ثابت اسرائیل بوده اما در حال حاضر منسوخ شده است».

نویسنده این یادداشت ضمن اشاره به تضاد درونی این استراتژی، توضیح داد:‌ «تقاضا برای تحریم‌ها، ایران را به عنوان یک کشور منطقی نشان می‌دهد که فقط از روی ملاحظات هزینه و فایده مجبور به اقداماتی شده است. بر اساس این تصور، بحران اقتصادی که در آن گرفتار شده و انزوای (ناقص) آن در جهان عواملی هستند که قرار است ایران را به توافق اولیه بازگرداند و اطمینان حاصل کند که این کشور بمب اتمی تولید نخواهد کرد».

این روزنامه اسرائیلی با بیان اینکه تقاضا برای افزایش و حفظ تحریم‌ها علیه ایران با بی‌اعتمادی اسرائیل به توافق هسته‌ای و توانایی آن در جلوگیری از طرح‌های اتمی ایران در تضاد است، تحلیل کرد: «اگر چنین است، تحریم‌ها چه کمکی خواهد کرد و تاکنون چه کمکی کرده است؟»

نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات برجامی و رفع تحریم‌ها در وین، دور جدیدی از گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند. وزارت خارجه روسیه بعد از اتمام این دور از مذاکرات، با تاکید بر عزمی که مشارکت‌کنندگان از خود نشان داده‌اند، اعلام کرد که در گفت‌وگوهای دوشنبه بر ادامه فعالیت دو کارگروه موافقت شد.

هاآرتص با اذعان به شکست خورده بودن سیاست تحریم ایران، نوشت: «تحریم‌ها به خودی خود سیاست‌های ایران را تغییر نداده‌اند. این کشور بیش از ۴۰ سال است که تحت رژیم تحریم‌ها قرار دارد. حتی فشار حداکثری اعمال شده توسط دونالد ترامپ نیز هیچ تغییری در آنها ایجاد نکرد. ایران در سال ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای اولیه را با باراک اوباما امضا کرد زیرا در او شریکی یافت که تمایل داشت نگرانی‌های این کشور را درک کند و با نسخه‌ای [از توافق] موافقت کند که نیازهای ایران را برآورده نماید. ایران حتی زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور [آمریکا] انتخاب شد به این توافق پایبند بود و یک سال پس از خروج او از برجام نیز منتظر ماند. با این حال، [ایران] هرگز نگفت که از توافق خارج می‌شود».

در ادامه این یادداشت آمده است: «انتخاب شدن جو بایدن [به ریاست‌جمهوری آمریکا] و عزم او برای بازگشت به توافق هسته‌ای این فرصت را برای ایران فراهم کرد تا به میز مذاکره بازگردد. فرض اسرائیل این است که ایران اکنون قصد دارد زمان بخرد تا بتواند به غنی سازی اورانیوم و ساخت بمب ادامه دهد. اگر چنین است، پس چرا ایران مذاکرات را از سر می‌گیرد؟ آیا این کشور نگران شهرت خود است که مبادا جامعه بین‌المللی آن را به خاطر نقض این توافق سرزنش کند و توجیهی برای حمله نظامی به آن ارائه دهد؟»

نگارنده این مطلب سپس با رد کردن سوالات بالا، تحلیل کرد: «این تفسیر نه تنها با مفهومی که ایران یک کشور منطقی است در تضاد می‌باشد، بلکه این واقعیت را نادیده می‌گیرد که حمله نظامی مستلزم در نظر گرفتن پاسخ‌های مورد انتظار روسیه و چین به‌عنوان متحدان ایران است. علاوه بر این، تلاش‌های اسرائیل برای متقاعد کردن آمریکا جهت ادامه تحریم‌هایش مبتنی بر این است که بایدن قصد ندارد شریک یک حمله نظامی باشد. بنابراین، استدلال اسرائیل مبنی بر اینکه ایران یک کشور در آستانه [رسیدن به تسلیحات] اتمی است و نیازمند پاسخ نظامی فوری بدون منتظر شدن برای نمایش بمب‌های [اتمی خود] در برخی رژه‌های نظامی است، با تقاضای [افزایش و حفظ] تحریم یا واقعیت همخوانی ندارد».

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

هاآرتص در ادامه با بیان اینکه سیاست رژیم صهیونیستی برای فشار حداکثری بر نوار غزه مدت‌هاست شکست خورده، افزود: «اسرائیل باید خیلی وقت پیش این درس را درونی‌سازی می‌کرد، زیرا ۱۴ سال است که نسخه کوچک و ناامیدکننده‌ای از اعمال فشار حداکثری در نوار غزه را انجام می‌دهد. منطق تحمیل محاصره خفقان‌آور غزه در طول سال‌ها تغییر کرده است، اما در اصل، این محاصره برای جلوگیری از تهدید نظامی حماس علیه اسرائیل، توقف تسلیح آن و حتی ایجاد آشوبی بود که بتواند آن را سرنگون کرد».

در پایان این مطلب آمده است: «اسرائیل درک می‌کند که هرگونه توافقی با حماس، باعث به رسمیت شناخته‌شدن اسرائیل توسط حماس، تغییر ایدئولوژی و خلع سلاح آن نمی‌شود. این همان توافقی است که قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا با ایران برسند، تنها با یک امتیاز - توقف برنامه هسته‌ای ایران».

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت ایران اسرائیل هاآرتص برجام یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده