Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@07:59:57 GMT

خطیب زاده: اختلاف مرزی بین مرزنشینان پایان یافته

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۲۳۹

خطیب زاده: اختلاف مرزی بین مرزنشینان پایان یافته

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان اظهار داشت: عصر امروز اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایرنا، عصر امروز تصاویری از درگیری مرزی میان نیرو‌های طالبان و برخی مردم منطقه در رسانه‌ها منتشر شد.

براساس اخبار موجود این درگیری که بر اثر اختلافات جزئی میان تعدادی از کشاورزان مرزنشین در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان رخ داده، هم اکنون با دخالت و مذاکره نیرو‌های امنیتی پایان یافته و اوضاع در منطقه آرام گزارش شده است.

یک مقام آگاه در منطقه با اشاره به ریشه‌های تنش‌های اینچنینی در منطقه هیرمند به ایرنا گفت: به دلیل برخی اشتباهات در جانمایی نقطه صفر مرزی، گا‌ها اختلافاتی میان کشاورزانی که زمین هایشان در آن سوی دیوار مرزی باقی مانده، با طرف افغانستانی درگیری‌هایی رخ می‌دهد.

همچنین به گفته معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این اختلافات تاکنون با سازش دو طرف حل و فصل شده است.

محمدهادی مرعشی با تاکید بر آرامش منطقه پس از تنش رخ داده، تصریح کرد که با گفت و گوی مقامات امنیتی، هم اکنون آرامش کامل در منطقه حکم فرما است.

بر اساس اطلاعات موجود منطقه مذکور به دلیل برخی اختلافات مرزی کشاورزان با طرف افعانستانی، در مواردی دچار تنش می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت سخنگوی وزارت امور خارجه اختلاف مرزی مرزنشینان یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ راستی گفت: در پی اعلام خبری درخصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران که با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده بود، تحقیقات اولیه نشان داد که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است.
وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد