Web Analytics Made Easy - Statcounter

حریق در جنگل ابر شاهرود و در محدوده بمپوچال نیروهای محیط زیست، یگان امداد منابع طبیعی و امدادگران محلی را به این جنگل ثبت جهانی کشاند.

به گزارش مشرق، آتش سوزی بخشی از جنگل ابر همزمان با شامگاه چهارشنبه نیروهای محیط زیست، یگان امداد این اداره در شاهرود، یگان آتش نشان منابع طبیعی، دهیاری ابر و همچنین نیروهای بومی و محلی را به جنگل ابر کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش سوزی به گفته مسئولان محیط زیست در منطقه بمپوچال و در بین پوشش گیاهی اورس و درختان جنگلی رخ داده است.

هنوز از میزان و وسعت آتش سوزی اطلاعی در دست نیست اما نیروهای امدادی و محلی ساعتی قبل خود را به منطقه رسانده و با وسایل ابتدایی در حال اطفای حریق هستند.

گفتنی است به دلیل خشکسالی‌های موجود در ابر، وقوع آتش سوزی در این زمان از سال متأسفانه خسارات زیادی را طی سال‌های قبل به بار آورده است.

هرچند از دلیل حادثه خبری در دست نیست اما متأسفانه آتش سوزی عمدی جنگل به نشانه اعتراض به خروج دام‌ها یا تبدیل جنگل به مرتع تخت بدون درخت از جمله مسائلی است که مسئولان استان سمنان هرگز آن را تکذیب نکرده‌اند.

مدت‌ها است که از سوی محیط زیست و منابع طبیعی نیاز به وسایل اطفای حریق در جنگل هیرکانی ابر شاهرود اعلام می‌شود اما برای آن ترتیب اثری داده نشده تا امدادگران با بیل و کلنگ مجبور به اطفای حریق باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو اخبار حوادث شاهرود استان سمنان مشرق یگان امداد آتش سوزی جنگل محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل