Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در گفت‌وگویی افزود: آثار از پنجم تا دهم دی‌ماه امسال داوری و در نهایت ۱۰ دی‌ماه آیین اختتامیه در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد (استان خراسان رضوی) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نوجوان فداکار شهید علی لندی گفت: شهید لندی یکی از پدیده‌های قرن جدید بود که با کم‌تر از ۱۵ سال سن و شهامتی مثال‌زدنی ۲ بانوی ایرانی را نجات داد که به پاس معرفی این نوجوان فداکار، جشنواره شهید علی لندی از قم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همه نوجوانان کشور در شناخت و معرفی شهید علی لندی مشارکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در این فرصت از خانواده شهید علی لندی که ما را در این جشنواره یاری کردند و در کنار دست‌اندرکاران جشنواره بودند، تجلیل می‌کنیم.

شعبان‌زاده با بیان اینکه آثار این جشنواره حول محور شهید علی لندی است، اظهار داشت: محصولات مورد نظر این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد یک نوجوان الگو، ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از انسان‌ها به ظاهر کوچک هستند، اما تاریخ قضاوت دیگری از این افراد دارد و شهید علی لندی نیز از این جمله اشخاص بود.

وی با بیان اینکه نوجوانان هر کشور به دنبال الگو هستند، گفت: امروز نیز شهید لندی برای ما یک الگو است و به واسطه ایشان، ذخایر ناشناخته در ایران اسلامی را به همگان معرفی کنیم؛ شهید لندی هم پدیده الگویی است که این جشنواره برای معرفی این الگو برگزار شده‌است.

وی گفت: عوامل رسیدن ایشان به مقام شهادت موضوع دیگری که در جشنواره مورد توجه است؛ نقش «مادر» در تربیت چنین فرزندی بسیار مهم است، امروز محبوب ترین شخص این کشور شهید سلیمانی است که محصول مادری کدبانوست که با مهر مادری خود ایشان را تربیت کرد.

شعبان‌زاده عنوان کرد: مادر شهید علم‌الهدی می‌گفت که در ایام بارداری ۹ بار ختم قرآن کریم کردم تا فرزندم که بزرگ شد، مفسر قرآن شد و به شهادت رسید، پس از شهادت هم با یک تکه قرآن شاخته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مادر شهید خادم زاده می‌گوید وقتی که بنده بچه‌های خود را صبح‌ها به مدرسه می‌فرستادم، ۲ لقمه نان به هر کدام از آن‌ها می‌دادم تا انفاق و توجه را به آن‌ها آموزش دهم.

وی با بیان اینکه هیچ کانونی همانند «کانون خانواده» تاثیرگذار نیست، گفت: شجاع ترین انسان ها افرادی هستند که خواسته‌های نابجا را کنار می‌گذارند و درستی یا نادرستی این خواسته‌ها باید در «خانه» به بچه‌ها گفته شود.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) معصوم بودند، اما بزرگ‌ترین افتخار ایشان مادر بودن و خانه‌داری بود؛ اگر بخواهیم ایران را موفق‌تر کنیم، باید با مادرها جامعه متعالی را بسازیم و از تلاش مادر است که خانواده به خوشبختی می‌رسد.

شعبان‌زاده گفت: در پایان جشنواره شهید علی لندی از ۱۰ برگزیده نخست با سفر زیارتی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و ۳۰ برگزیده دیگر با سفر زیارتی مشهد مقدس تجلیل می‌شود و برای دانش آموزان منتخب نیز رایانه لوحی (تَبلِت) هوشمند در نظر گرفته شده‌است.

نخستین جشنواره نوجوان فداکار شهید «علی لَندی» در قالب داستان، شعر، فیلم، مقاله، عکس و طراحی با هدف ترویج ایثار و فداکاری و تجلیل از مقام شهید برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این جشنواره به نشانی اینترنتی www.alilandi.com مراجعه کنند.   

شهید علی لَندی، نوجوان ۱۵ ساله اهل شهرستان ایذه (استان خوزستان)، شامگاه ۱۸ شهریور امسال، پس از وقوع آتش سوزی در منزل همسایه، برای نجات یک زن و مادر سالخورده‌اش، دل به آتش زد و بعد از نجات جان ۲ نفر، خود، طعمه حریق شد.

علی لندی با بیش از ۹۰ درصد سوختگی، در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری شد و پس از چند روز، جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها قم جشنواره ایذه خوزستان ایثار و شهادت علی لندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جشنواره ایذه قم جشنواره ایذه خوزستان ایثار و شهادت علی لندی نوجوان فداکار شهید علی لندی شعبان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه شب بازی با توجه به استقبال گسترده علاقمندان تمدید شد وهنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره خیمه شب بازی با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره به میزبانی خانه موزه خیمه شب بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه موزه خیمه شب بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند. شماره تماس ۰۹۱۰۴۰۳۳۵۸۷ نیز پاسخگوی سوالات خواهد بود.

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد وعلاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل شده را بهمراه سایر مدارک به آدرس: بلوار کشاورز. خیابان وصال شیرازی. کوچه اسلامی ندوشن. پلاک ۶ - کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا از طریق پست یا بصورت حضوری ارسال نمایند

لازم به ذکر است نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»