Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز گفت که طالبان در دیدار با هیئت آمریکایی در دوحه قطر متعهد شدند که اجازه ندهند از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به هیچ کشور دیگری استفاده شود.

براساس این گزارش، در بیانیه مطبوعاتی هم که گروه طالبان روز سه شنبه منتشر کرده بود آمده است: طالبان بار دیگر بر وعده خود تاکید کردند که به هیچ کس اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان برای تهدید هیچ کشوری استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رسانه "اردوپوینت" پاکستان، ظاهرا در این دیدارها، ایالات متحده از طالبان خواسته است که به تعهدات‌اش به جامعه جهانی عمل کند.

در بیانیه‌ ای هم که از سوی وزارت خارجه امریکا منتشر شده، آمده است که مقام‌های امریکایی نسبت به ادامه حضور گروه های تروریستی القاعده و داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند و از هیأت طالبان خواسته اند که نگذارد کشوری از خاک افغانستان تهدید شود.

در این بیانیه آمده است که طالبان باید تعهدات‌اش را در باره "اجازه ندادن به تهدید شدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان، خروج مصون شهروندان امریکا و کسانی که امریکا نسبت به آنان تعهد دارد، حفاظت از حقوق افغان‌ها، به ویژه زنان، دختران و اقلیت‌ها را عملی سازد.

خبرگزاری « رویترز » نیز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: "تامس وست" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در راس هیاتی روزهای دوشنبه و سه شنبه با مقامات ارشد طالبان در قطر دیدار و گفت وگو کرده است.

دولت آمریکا در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد دو طرف درباره واکنش جامعه جهانی به بحران انسانی افغانستان گفت و گو کردند .

دولت آمریکا همچنین نگرانی عمیق خود درباره نقض حقوق بشر در افغانستان را ابراز کرد و افزود طالبان را به حمایت از حقوق تمامی افغان ها، تحکیم سیاست عفو عمومی و گام های بیشتر برای تشکیل دولتی فراگیر ترغیب می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ند پرایس طالبان آمریکا قطر خاک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

مرزبانی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن توضیح درباره سوءتفاهم مرزی پیش آمده بین نیرو‌های مرزبانی و طالبان اعلام کرد: ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

 

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم