Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@02:37:57 GMT

ساخت کنترلر پلی استیشن برای گوشی‌های هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۸۷۲

ساخت کنترلر پلی استیشن برای گوشی‌های هوشمند

فرارو- به نظر می‌رسد که سونی تلاش‌های خود را برای توسعه بازی با گوشی‌های هوشمند تجدید کرده و این ادعا از آنجا ناشی می‌شود که اخیراً اطلاعاتی از یک پتنت این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این برند روی یک کنترلر پلی استیشن کار کند که به تلفن هوشمند متصل می‌شود.

به گزارش فرارو، این اولین باری نیست که غول فناوری ژاپنی تلاش می‌کند تا بازی‌ها را به دستگاه‌هایی قابل حمل‌تر منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۱، این شرکت گوشی Sony Ericsson Xperia Play را ساخت که یک گوشی کشویی بود که دارای یک joypad و دکمه‌هایی شبیه به کنترلر کنسول‌های بازی پلی استیشن بود. در حالی که این مدل مفهومی کاملاً نوآورانه و جلوتر از زمان خود بود، فناوری در آن زمان نسبتاً محدود بود. انجام بازی‌های فشرده سه بعدی در آن زمان با سخت افزار موجود غیرممکن بود، اگرچه این مشکل اکنون دیگر محدود کننده نیست.

در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند گیمینگ در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب هستند، که مشخصات و ویژگی‌های بالایی را ارائه می‌کنند که می‌توانند بسیاری از بازی‌های چند نفره فشرده مانند PUBG را که اندازه نقشه بزرگی نیز دارند، اجرا کنند. حالا، این شرکت یک کنترلر جدید مانند نسخه پلی استیشن را به ثبت رسانده است که منحصراً برای تلفن‌های هوشمند در نظر گرفته شده است. با نگاهی به تصاویر این پتنت، می‌توانیم دکمه‌ها، پد‌ها و ماشه‌های نمادین را ببینیم که آن را به یک کنترل‌کننده کامل تبدیل می‌کند.

با این حال، ما هیچ راهی نداریم که بدانیم آیا این کنترلر از موتور‌های لرزشی DualSense نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر. همین سال گذشته گزارش‌های جاسوسی، تصاویر دستگاه بازی Xperia Play ۲ این شرکت را که هنوز منتشر نشده، به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند. اگر این محصول واقعاً به خط تولید راه یابد، احتمالاً دو معنا را به همراه خواهد داشت؛ یا اینکه این شرکت در حال کار بر روی لوازم جانبی است که با هر گوشی هوشمندی برای کنترل‌های بازی سازگار است، یا اینکه یک دستگاه Xperia Play خواهد بود که پخش بازی (PS Now) را با عملکرد گوشی هوشمند همراه می‌کند.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: پلی استیشن گوشی های هوشمند پلی استیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند