Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن هدایت نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروزه ایدز به یکی از عمده ترین علل مرگ و میر در سراسر جهان تبدیل شده اظهارداشت: نیاز است با مشارکت در اطلاع رسانی، گسترش خدمات پیشگیری و درمان و پرهیز از انگ و تبعیض همه افراد متقاضی در جامعه را مورد آزمایش رایگان قرار دهیم.

وی بیان کرد:  با راه اندازی این امکان برای انجام تست اچ ای وی هر کسی که تمایل  دارد می‌تواند به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت مراجعه و به صورت رایگان و محرمانه تحت آزمایش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت نیا برگزاری کمیته پیشگیری و کنترل اچ ای وی شهرستان و اجرای برنامه های آموزشی در سطح ادارات، مراکز خدمات جامع سلامت و مدارس را از دیگر برنامه های شبکه برای کنترل و شناسایی بیماران اعلام کرد.

وی با اشاره به مهم ترین تفاوت ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز ، گفت: اچ آی وی ویروس و ایدز بیماری است. وقتی ویروس اچ آی وی، وارد بدن کسی شود، ما می‌گوییم آن فرد با ویروس اچ آی وی زندگی می کند در حالی که اگر آن فرد در زمان مناسب تست ندهد و متوجه بیماری خود نشود و تحت درمان و دارو قرار نگیرد، بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال که بستگی به سیستم ایمنی و سبک زندگی فرد دارد وارد مرحله ایدز خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  ایدز یعنی زمانی که بار ویروسی در بدن فرد بالا می رود و (سی دی فور) که از انواع گلبول های سفید خون است به شدت پایین می‌آید. آن وقت در بدن فرد بستر مناسبی برای هر عفونت فراهم می شود و در نهایت منجر به بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ فرد خواهد شد.

 مهم‌ترین اتفاق این است که اگر کسی در معرض ویروس قرار گرفت یا رفتار پرخطری داشت، حتماً برای آگاهی از سلامتی خود تست بدهد. تست اچ آی وی، رایگان، محرمانه و داوطلبانه است و ایران جزو معدود کشورهایی است که درمان رایگان این بیماری را در اختیار افراد مبتلا قرار داده است.

 چنانچه تست فردی مثبت شده باید به سرعت وارد چرخه درمان شود، این افراد باید به طور مستمر دارو را مصرف کنند تا از این طریق بار ویروس در بدنشان کاهش یابد و در نهایت به صفر برسد در این شرایط ویروس در هیچ رابطه‌ای به شریک جنسی منتقل نمی شود زیرا یار ویروس با مصرف دارو به صفر رسیده است.

 فردی که دارای اچ آی وی و تحت نظر و درمان است، می‌تواند با فردی که این ویروس در بدنش وجود ندارد،  ازدواج کند. حتی فرد مبتلا می‌تواند بچه‌دار شود و بچه سالم به دنیا آورد مشروط به اینکه عمل سزارین انجام شده و به نوزاد شیر مادر ندهند.

روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها به اول دسامبر (برابر ۱۱ آذر) هر سال اطلاق می‌ شود و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌ است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

شهرستان چرام بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بیماری های ویروسی ایدز چرام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های ویروسی ایدز چرام بیماری های ویروسی ایدز چرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است