Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه از طرح سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد یورویی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۷ در زمینه پروژه های زیرساختی، دیجیتالی و آب و هوایی برای رقابت با طرح کمربند و جاده چین رونمایی کرد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح موسوم به «دروازه جهانی» به منظور تقویت زنجیره های تامین اروپا و تجارت اتحادیه اروپا و کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی با تمرکز بر دیجیتالی شدن، سلامت، آب و هوا و انرژی و همچنین بخش های حمل و نقل، آموزش و پرورش و تحقیقات ترسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چین طرح ابتکاری کمربند و جاده را به منظور تقویت ارتباط تجاری با سایر نقاط جهان در سال ۲۰۱۳ ارائه داد و در زمینه توسعه زیرساخت ها در تعداد زیادی از کشورهای سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است.

اما مقام های اتحادیه اروپا مدعی اند که شرایط مالی پیشنهادی از سوی پکن، اغلب نامطلوب و غیرشفاف است و برخی کشورهای فقیرتر به ویژه در آفریقا را از طریق این کمربند به چین وابسته می کند.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری با رونمایی از طرح اتحادیه اروپا که وی آن را جایگزینی واقعی نامید، گفت: در واقع کشورها به پیشنهاد بهتر و متفاوتی (نسبت به طرح ابتکاری چین) نیاز دارند.

وجوهات مالی اتحادیه اروپا در قالب کمک های بلاعوض، وام و ضمانت نامه از سوی موسسات اتحادیه اروپا، دولت ها و نهادهای مالی این اتحادیه و بانک های توسعه ملی تامین می شود.

کمیسیون اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا تامین مالی خود را  تحت شرایط منصفانه و مطلوب به منظور محدود کردن خطر مشکلات بدهی ارائه می کند.

کمیسیون مزبور افزود: بدون شفافیت، حاکمیت خوب و پروژه هایی با استانداردهای بالا می تواند بد انتخاب یا طراحی شوند، ناتمام می مانند یا برای دامن زدن به فساد مورد استفاده قرار می گیرند. این نه تنها رشد را متوقف و جوامع محلی را محروم می کند، بلکه در نهایت وابستگی هایی ایجاد می کند که می تواند توانایی کشورها برای تصمیم گیری را محدود کند.

کمیسیون اروپا هدف از طرح دروازه جهانی را ایجاد پیوند با کشورهای دیگر بدون به وجود آوردن وابستگی دانست و افزود: این طرح بر زیرساخت های فیزیکی همچون کابل های فیبر نوری، کریدورهای حمل و نقل تمیز، خطوط انتقال برق پاک به منظور تقویت شبکه های دیجیتال، حمل و نقل و انرژی متمرکز خواهد بود.

کمیسیون اروپا همچنین تاکید کرد که اتحایه اروپا با کمک به کشورهای دیگر، منافع خود را ارتقا می بخشد و زنجیره های تامین خود را که آسیب پذیری اش در جریان همه گیری کووید – ۱۹ آشکار شد، تقویت می کند.

طرح راه ابریشم جدید یا «یک کمربند- یک جاده»، یک طرح سرمایه‌گذاری چینی در زیربناهای اقتصادی بیش از ۷۷ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است که توسط چین در سال ۲۰۱۳ ارائه شده‌ است.  این طرح با ۹۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی جهان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری است که تاکنون توسط یک کشور ارائه شده‌است.

​انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اتحادیه اروپا آب و هوا انرژی آموزش و پرورش جاده جهان سرمایه گذاری چین کمیسیون اروپا دولت صدور بیانیه ای مشکلات رشد برق حمل و نقل دلار اتحادیه اروپا جاده چین سرمایه گذاری یورو اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست