Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی سهرابی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان چندان رضایت بخش نیست و دانش آموزان اطلاعات ناقصی در ارتباط با مدیریت و مقابل با کرونا دارند، بنابرین از روز شنبه هفته آینده با همکاری کارشناسان بهداشتی مناطق شهری و روستایی استان، آموزش‌های کرونایی به محصلان در کلاس‌های درس ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سویه جدید کرونا بنام اومیکرون در نقاط مختلف جهان در حال شایع است و باید از ظرفیت بازگشایی مدارس استفاده کنیم تا دانش آموزان را در ارتباط با نحوه مواجهه با این ویروس خطرناک مطلع سازیم و به طور حتم اگر سهل‌انگاری و واکسن‌گریزی در جامعه تدوام گیرد، احتمال تعطیلی دوباره کلاس‌های درس وجود دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به آمار شکننده و ۴۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن و معابرعمومی ،گفت: با اجرای طرح آموزش‌های کرونایی در مدارس، محصلان با افزایش آگاهی می‌توانند به عنوان سفیران بهداشتی در افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه نقش آفرینی کنند.

سهرابی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر براساس داده‌های آماری استخراج شده از اول تا دهم آذر سال جاری، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانش آموزان در کلاس‌های درس مازندران ۸۵ درصد است که باید این رقم افزایش یابد، در غیراین صورت مدارس در آینده به کانون اصلی شیوع کرونا ویروس در استان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که آموزش و پرورش با دانش آموزان و معلمانی که نسبت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد قاطع می‌کند، اضافه کرد: در هفته جاری از ورود هشت هزار و ۲۵۰ محصل و همچنین ۱۴۰ معلمی که بدون استفاده از ماسک خواستار حضور در کلاس‌های درس بودند، جلوگیری شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۳۵۶ هزار دانش آموز واجد شرایط ۱۲ تا ۱۸ سال دریافت واکسن کرونا در مازندران، ۹۵ درصد دُز اول و ۸۲ درصد هم دُز دوم این واکسن را دریافت کردند و دانش آموزانی که تاکنون واکسن نزدند، اجازه حضور در کلاس‌های درس را ندارند.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته از ورود ۴۲۶ دانش آموز و ۳۶ معلم در استان مازندران که بدون ارایه کارت واکسن خواستار حضور در کلاس‌های درس بودند، جلوگیری شد، گفت: آموزش و پرورش آمادگی دارد با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران نسبت به تزریق واکسن کرونا در بین دانش آموزان واکسن نزده در کلاس های درس اقدام کند.

از اول آذر سال جاری ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۰۵ ادامه فعالیت تحصیلی و آموزش خود را به صورت حضوری بعد از ماه ها وقفه از سر گرفتند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا اومیکرون مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا اومیکرون مدارس ویروس کرونا اومیکرون مازندران رعایت دستورالعمل های بهداشتی کلاس های درس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی

کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران به مدت ۲ روز سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه با حضور ۵۲ مربی از سراسر مازندران در مجتمع آموزشی رفاهی نفت محمودآباد برپا شد.

تدریس کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران را پروفسور بهمن میرزایی از مدرسان اتحادیه جهانی کشتی بر عهده داشت.

کلاس تئوری، طراحی و برنامه ریزی پیشرفته تمرینی ویژه کشتی در این دوره تدریس، شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست