Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره کمپین ۱۸_۱۸ اظهار کرد: ۱۸ درصد تصادفات رانندگی منجر به حادثه برای افراد زیر ۱۸ سال می‌شود که شامل کودکان و نوجوانان است.

او ادامه داد: پلیس راهور پویش ۱۸_۱۸ را راه‌اندازی کرد با این هدف که اطلاع‌رسانی و آموزش لازم را به مردم برای حفظ و صیانت کودکان داشته باشیم؛ چراکه کودکان در تصادفات مقصر و مسبب نیستند و با بی‌احتیاطی‌هایی که صورت می‌گیرد متاسفانه شاهد آمار خوبی در این حوزه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جهانی با اشاره به اینکه سال گذشته از بین حدود ۱۵ هزار جانباخته ناشی از تصادفات، ۱۸ درصد آن شامل کودکان و نوجوانان بودند که جزو سرنشین‌های خودرو بودند، افزود: به عنوان مثال کودکان باید روی صندلی خودرو بنشینند، اما والدین این صندلی را برای‌شان تهیه نمی‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: کودکان زیر ۱۲ سال نباید صندلی جلوی خودرو بنشیند. همچنین کودکانی که در پیاده‌رو با والدین در حال حرکت هستند دست‌شان را رها می‌کنند و با موتور یا خودرو تصادف می‌کنند، کودکانی که در پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی در حال بازی هستند گاهی هنگام جابه‌جایی خودرو با آن‌ها برخورد می‌شود، کودکانی که از شیشه و ساندروف سرشان را بیرون می‌آورند و... تمام این موارد باعث بروز آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری برای کودکان می‌شود.

او توضیح داد: پویش ۱۸_۱۸ سعی می‌کند آموزش لازم را به مردم دهد تا به اهمیت این موضوع و آمار تصادفات کودکان پی ببرند تا برای پیشگیری از تصادفات مربوط به کودکان و نوجوانان تمامی مردم و رسانه‌ها پای کار باشند و اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم مقابل این آمار را بگیریم.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه برای کشور ما که در بحران سالمندی قرار دارد و همواره صحبت از افزایش جمعیت و فرزندآوری می‌شود، آمار تصادفات کودکان و نوجوانان یک فاجعه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم برای پیشگیری از تصادفات این افراد گام‌های موثری برداریم. 
 

کد خبر 640715 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر کودکان پلیس راهور - جاده‌ها نوجوان تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر کودکان پلیس راهور جاده ها نوجوان تصادف کودکان و نوجوانان پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میگرن که از یک نقطه شروع می‌شود وبه آرامی گسترش می‌یابد. همین امر منجر به حالت تهویه در کودک یا نوجوان می‌شود. کوتاهی و تنبلی در انجام تکالیف مدرسه و نامرتب بودن دردوران نوجوانی مدارس می‌توانند در غالب ساعات درسی مجزا با سیاست‌گذاری درست استفاده صحیح از تلفن همراه وتشریح اهداف پشت پرده بازی‌های وارداتی رابرای کودکان ونوجونان تشریح کنند. اختلال خواب؛ مانند کم خوابی، کابوس‌های شبانه، فریاد زدن درخواب، صحبت کردن درخواب، راه رفتن درخواب، چرت زدن در طول روز وکم حوصلگی، تیک‌های عصبی وفریاد زدن حین بازی بازی‌های رایانه‌ای جنگندگی می‌آموزد. این کودکان در هنگام صحبت کردن با هم سن وسال‌های خود فقط در مورد بازی‌های رایانه‌ای صحبت می‌کنند. اختلال غذا خوردن (کم خوری، لاغری مفرط، بی‌نظمی در زمان مناسب غذا خوردن، پرخوری و چاقی، تنقلات مضر مانند پفک وچیپس جایگزین غذای اصلی، درست نجویدن غذا، تغذیه سریع وناسالم وسوء هاضمه). بروز خشونت وپرخاشگری نسبت به اطرافیان حتی به صورت مقطعی (روابط عاطفی بین این کودکان با خواهر یا برادرشان کدر است.) مشکلاتی در یادگیری کودکان به خصوص کودکانی که در مرحله آموزش هستند. (خستگی زود رس از آموزش وتحصیل) گاهی برخی از کودکان درساعت تحصیل در مدرسه برای تعطیل شدن لحظه شماری می‌کنند. ویا حتی از مهمانی رفتن سر باز می‌زنند. بهداشت فردی ضعیف کودک: ازجمله‌شانه نکردن مو، مسواک نزدن، حمام نرفتن و... اگر کودکان بازی‌های متناسب با رده سنی خود را انجام ندهند آسیب‌های جدی وجبران ناپذیر قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان