Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خواستار تامین زمین یک مدرسه و بخشی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و اعتبار طرح هدایت توسط استانداری قزوین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان قزوین و در دیدار با اعلایی استاندار این استان خواستار تامین زمین جهت ساخت یک مدرسه استثنایی و نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان قزوین و بخشی از اعتبار طرح هدایت توسط استانداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جواد حسینی در این دیدار گفت: سازمان آموزش و پرورش از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی است که از آن زمان تاکنون ۱۸ برابر پوشش تحصیلی افزایش یافته است.

 ‌ ‌حسینی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در بیش از ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند گفت: این سازمان علاوه بر خدمات آموزشی و پرورشی، خدمات توان بخشی نیز  به ۷ طیف از دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می ‌دهد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه زیست بوم کرونا آموزش و پرورش را به سمت آموزش های مجازی سوق داد، گفت: حدود ۳۰‌ درصد دانش آموزان به شبکه ارتباطی یا وسایل هوشمند جهت اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند و تاکنون با مشارکت خیرین ۳۶۱ هزار  تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۴ میلیارد  تومان اعتبار برای تامین این تجهیزات به استان قزوین اختصاص خواهد یافت و امید است بقیه اعتبار مورد نیاز  از طریق منابع درون استانی  تامین شود.

معاون وزیر در ادامه گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است که ۴ مدرسه از این تعداد باید در استان قزوین احداث شود.

وی افزود: دو مدرسه از این تعداد در حال ساخت است، یک مدرسه نیز به زودی کلنگ زنی خواهد شد و در صورت تامین زمین توسط استانداری،  یک مدرسه  دیگر مورد نیاز استان قزوین نیز با همت خیرین و اعتبارات سازمان نوسازی مدارس ساخته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی یکی از نیازهای اساسی این دانش آموزان است اظهار کرد: نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان قزوین توسط آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌شود و تامین بقیه این هزینه نیازمند منابع داخل استانی است.

شایان ذکر است در این دیدار اعلایی استاندار قزوین بر تامین زمین یک مدرسه استثنایی و پیگیری اعتبار مورد نیاز سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و اعتبار تهیه تبلت تاکید کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون وزیر آموزش و پرورش زمین مدرسه دانش آموزان استان قزوین نظام جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی پوشش دانش آموز گوشی هوشمند استاندارد آموزش و پرورش قزوین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی توسط استانداری آموزش و پرورش استان قزوین تامین زمین مورد نیاز یک مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد. داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود. مدیران و متولیان مدرسه حق اجبار دانش آموز یا اولیا به خرید لباس فرم جدید را ندارند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1229436 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان