Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:27:56 GMT

ضرورت بازنگری امور حقوقی در قراردادهای نفتی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۲۶۶۹

ضرورت بازنگری امور حقوقی در قراردادهای نفتی

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شرکت ملی نفت ایران، «محسن خجسته‌مهر» در آیین تکریم «زهرا گودرزی» و معارفه «حجت‌اله علم‌الهدی» مدیر امور حقوقی این شرکت با بیان اینکه فعالیت های حقوقی نسبت به دو دهه گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: شرایط و استانداردهای جدید داخلی و بین المللی در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان‌کرد: حقوق نفت و گاز یک موضوع جدید در کشور است که هم جنبه داخلی و هم بین‌المللی دارد و در این بخش هنوز به تکامل کامل نرسیده‌ایم و باید در قراردادهای جدید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجم کار در امور حقوقی نیز افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در قراردادهای داخلی باید اصلاحاتی انجام شود و در این بخش گروهی از نخبگان و صاحبنظران باید نظرات کارشناسی را برای بهبود قراردادها ارائه کنند.

معاون وزیر نفت تصریح‌کرد: مدل‌های قراردادی در بخش داخلی با بخش بین‌المللی باید تفاوت‌هایی داشته باشد و در این مسیر بازنگری و مرور مستمر قراردادها ضروری است.

خجسته‌مهر با بیان اینکه در ماموریت‌ها و فعالیت‌ها امور حقوقی دارای پیچیدگی‌های فراوانی است، گفت: موضوعات حقوقی حساس به زمان و دارای پیچیدگی هستند که در این بخش باید نقاط مثبت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی ادامه‌داد: برای استیفای حقوق و منافع شرکت ملی نفت ایران باید تعصب ویژه‌ای داشته باشیم و با استفاده از ابزارهای پیشرفته و اثربخش به دنبال احراز منافع شرکت ملی نفت ایران باشیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در قراردادهای بخش پیمانکاری نیز باید بازنگری شود، بیان‌داشت: حجم قابل توجهی از دعاوی در شرکت‌های تابعه وجود دارد که مدتهاست باقی مانده و باید در کوتاه‌ترین زمان تعیین تکلیف شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: هدف نهایی ما توسعه کسب و کار شرکت ملی نفت است و در این مسیر امور حقوقی مانند سایر بخش‌ها نقش تعیین‌کننده و مهمی دارد.

برچسب‌ها وزارت نفت صنعت نفت ایران نفت شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت صنعت نفت ایران نفت وزارت نفت صنعت نفت ایران نفت شرکت ملی نفت ایران شرکت ملی نفت ایران امور حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریعتر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز موضوعات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌های شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا بوده و به طور جد در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از سوالات شورا از شهردار ضعف در پیگیری پرونده‌های حقوقی مجموعه امور حقوقی شهرداری بود که متأسفانه شاهد عملکرد ضعیف این حوزه در احقاق حق و حقوق مدیریت شهری هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی مراسم گرامیداشت روز کارگر گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مجموعه شهرداری، موجب ایجاد انگیزه، روحیه مضاعف و امید و نشاط برای نیروهای شهرداری خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در گذشته شاهد خدمات و اقدامات خوبی در جهت پیشبرد برنامه‌های شهری انجام گرفته بودیم اما از دیدگاه ما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سرعت و جدیت دو مقوله بسیار مهم و اساسی است که امور حقوقی شهرداری در جهت دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان باید به این دو مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

پناهی در ادامه با گلایه از بعضی محکومیت‌ها در پرونده‌های حقوقی شهرداری نزد محاکم قضائی اضافه کرد: باید تلاش شود پرونده‌های جاری در نهادهای قضائی با دفاع قانونی به نفع مدیریت شهری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: شایسته سالاری که شعار شهردار ارومیه بود باید در مدیریت شهری اجرایی شود.

پناهی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه شایسته‌سالاری باید در مدیریت شهری حاکم شود، اظهار کرد: امروز شهردار ارومیه در پست خود ثابت ماند و انتصابات جزو وظایف ذاتی شهردار است و شورا نیز هیچ دخالتی نمی‌کند اما نظارت کامل بر امورات دارد.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی مشاغل، تحصیلات مرتبط، توانمندی فرد باید در انتصابات مدیران شهرداری هم از سوی شهردار و هم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مدنظر گرفته شود.

پناهی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل شهرداری گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تقویت و آموزش‌های خاص برای نیروهای تخصصی جزو برنامه‌های آینده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تمدید و تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریع‌تر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 751011

دیگر خبرها

  • بازنگری مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت بیمه سرمد/ بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد: ارائۀ خدمات بیمه‌ای به‌هنگام با حفظ کیفیت مهم‌ترین رکن مأموریت بیمه سرمد خواهد بود
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی