Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:11:27 GMT

حمایت بانک رفاه از تولید ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۲۸۹۳

حمایت بانک رفاه از تولید ملی

لله گانی دومین محور حمایتی این بانک از تولید را مبحث واریز تجمعی عنوان کرد و گفت: تمامی فروشندگانی که قصد فروش اقساطی دارند می توانند از سامانه‌ای به نام "بتا " بهره‌مند شوند، به این معنا که بانک رفاه برای همه افرادی که در این بانک حساب داشته یا حقوق دریافت می‌کنند، ضمانت کرده و هر ماه بر اساس خریدی که انجام می‌شود مبالغ به حساب فروشنده‌ها واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام بانک رفاه کارگران، مدیرعامل بانک رفاه در گفتگو با شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: بانک رفاه کارگران در سه بخش به تولید کشور کمک می‌کند. یکی از این محورها، پرداخت تسهیلات خرد به خریداران است که تحت عنوان طرحی به نام رفاه کالا انجام می‌شود و در این طرح برای همه بازنشستگان و حقوق بگیران این بانک، کارت‌هایی صادر می‌شود که می‌توانند از واحدهای تولیدی خرید کنند و این بانک، پس از پرداخت مبلغ خرید به شرکت تولیدی، مبلغ مذکور را بصورت اقساطی و در مدت ۳ سال با نرخ ۱۵درصد، از بازنشستگان و حقوق‌بگیران دریافت می‌کند.

حمایت‌های این بانک  از واحدهای تولیدی به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره شد و گفت: تلاش کردیم بحث استمهال تسهیلات و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بانک مرکزی با جدیت دنبال شود.

همچنین در قالب سرمایه در گردش و از محل منابع داخلی بانک به تولیدکنندگانی که در بانک رفاه حساب داشته و حساب آنها گردش داشته باشد، تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرعامل بانک رفاه در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز استمهال تسهیلات و یا پرداخت تسهیلات جدید انجام شده است.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه در سال ۱۳۸۹ افزایش سرمایه بسیار خوبی در این بانک رخ داد افزود: این رقم در سال ۹۱ به رقم ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۸ به ۱۹۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.
لله گانی با اشاره به اینکه بانک رفاه کارگران در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و بازرگانی فعال است و تسهیلاتی که پرداخت می شود همه این حوزه ها را شامل می شود افزود: به واسطه حمایت از کارگران، این تسهیلات با رویکرد عموماً تولیدی پرداخت می شود و البته این تسهیلات شامل حوزه سلامت و پرداخت به سازمان تامین اجتماعی بابت حقوق بازنشستگان نیز می شود.

وی در ادامه افزود: بانک رفاه، بانکی سلامت محور بوده و عمده دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با این بانک تعامل داشته و در بسیاری از بیمارستان‌ها، شعب این بانک فعال است. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مسئله بانکداری هوشمند هم اشاره کرد و گفت: این بانک در بحث الکترونیکی کردن خدمات بخصوص در شرایط کرونا، با طراحی و اجرای سامانه، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان را کاملاً بصورت غیرحضوری انجام داده و امسال در حدود ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات به صورت غیر حضوری پرداخت شد.

تقویت سامانه های الکترونیکی، موبایل بانک، اینترنت بانک و توسعه بستر بانکداری الکترونیکی از اولویت‌های مهم این بانک است که ان شاالله با تکمیل این پروژه‌ها خدمات بهتری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

لله گانی با بیان اینکه بانک رفاه یک بانک اجتماعی است و اولویت آن کمک به مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر است اظهار داشت: طی ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، در سفر هفته گذشته به استان هرمزگان، حمایت از زلزله زدگان این استان با پرداخت تسهیلات بابت ساخت ساختمان با استحکام های مناسب و بر اساس استاندارد و همچنین کمک های بلاعوض به این قشر از آسیب دیدگان در دستور کار قرار گرفت. همچنین در سفر به جنوب استان کرمان ، ۹۴ پروژه محرومیت زدایی با کمک های بلاعوض در هفته گذشته افتتاح شد و این اقدامات در راستای تأکید رئیس جمهور و دولت سیزدهم بر اولویت حمایت از اقشار آسیب پذیر و محرومین است.

وی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک رفاه کارگران نیز گفت: کل اعتبار مصوب بانک مرکزی برای بانک رفاه کارگران جهت تسهیلات ازدواج  ۳۷ هزار میلیارد ریال بوده اما این بانک فقط در ۷ ماه اول امسال رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران در ادامه و در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات بانک رفاه کارگران در زمینه فاصله گرفتن این بانک از بنگاه داری گفت: بانک رفاه تقریباً در هیچکدام از بنگاه ها سهامدار نیست به غیر از شرکت هایی که جنبه عملکرد سازمانی برای بانک دارند، مانند شرکت صرافی کارگزاری و شرکت های خدمات رایانه ای که ابزار کار بانک به شمار می روند.

لله گانی افزود: حضور در سایر سرمایه گذاری ها نیز به واسطه پرداخت تسهیلات به سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است  و با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی نتوانسته این تسهیلات را بازپرداخت کند، بجای آن سهم هایی را در قالب یک پرتفوی به بانک رفاه داده است.

وی با اشاره به تلاش های مدیریت بانک رفاه برای واگذاری سهام محول شده به این بانک از طریق بورس گفت: برای واگذاری پرتفوی بانک رفاه در شرکت‌های مختلف با سازمان بورس مذاکراتی داشته ایم و با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه امکان عرضه به صورت حجم بزرگ وجود ندارد، ولی معتقدیم فروش این سهام در اولویت این بانک باید قرار گیرد .

مدیر عامل بانک‌ رفاه کارگران افزود: در ۱۰۰روز اخیر از شروع بکار دولت سیزدهم، واگذاری دو سهم را پیگیری کرده ایم یکی مربوط به سهم فولاد مبارکه که اعلام عمومی هم شده و دیگری پالایشگاه نفت اصفهان که مراحل کارشناسی آن انجام شده و در حال انجام سایر امور به منظور اعلام عمومی هستیم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری همه سهامی که بانک رفاه در اختیار دارد کارشناسی و ارزیابی شده و به عرضه عمومی می رسد، زیرا معتقدیم باید از بنگاهداری خارج شویم و رسالت بانک نیز بنگاهداری نیست و باید منابع بانک به چرخه اصلی خود که پرداخت تسهیلات به مشتریان است، بازگردد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک رفاه بانک رفاه کارگران مدیرعامل بانک رفاه پرداخت تسهیلات میلیارد ریال بانک رفاه بانک رفاه لله گانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران