Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:56:42 GMT

راه اندازی CCU بیمارستان فاروج به همت خیران

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۳۲۲۲

ایسنا/خراسان شمالی رئیس بیمارستان فاروج گفت: به همت خیران، بخش سی سی یو بیمارستان فاروج راه اندازی می شود.

دکتر قدرت الله نامدارپور در گفت و گو با ایسنا افزود:  با گرفتن مجوز راه اندازی، جانمایی این بخش در فضای بیمارستان انجام و عملیات اجرایی آن  از سوی یکی از سرمایه گذاران بخش صنعتی شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان فاروج گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هم یکی از موسسات مالی به بیمارستان برای راه اندازی این بخش کمک کرده است.  
وی با اشاره به اینکه شایع ترین عامل مرگ و میر در سالمندان شهرستان، بیماری های قلبی و عروقی است اظهار امیدواری کرد: بخش سی سی یو بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
نامدار پور، با اشاره به فعال بودن متخصصان قلب، اطفال، زنان وزایمان، سونو گرافی، بیهوشی در بیمارستان گفت: تا اوایل دی ماه با تقسیم نیروهای متخص، دو متخصص بخش داخلی، زنان و زایمان و بیهوشی به تیم کاری بیمارستان افزوده می شوند.

به گزارش ایسنا، خرداد سال ۹۲ بود که بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای فاروج در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع به بهره برداری رسید و بارقه های امید را در دل مردم برای رسیدن به ‌موقع به خدمات درمانی ایجاد کرد اما هر سال که از راه اندازی آن گذشت کمبودها بیشتر دیده شد.
مقطعی بودن حضور متخصصان، نبود بخش هایی مثل سی سی یو، سی تی اسکن، دیالیز و... همچنان مردم شهرستان را برای دریافت خدمات به شهرهای دیگر گسیل می دارد.
زمزمه های راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان فاروج از سال گذشته به گوش می رسید اما به رغم وعده ها هنوز محقق نشده و  آخرین وعده در خصوص راه اندازی این بخش در مصاحبه نماینده مردم بجنورد آمده بود.
سید محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گویی با ایسنا اظهار کرد: با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و پیگیری های انجام شده به زودی بیمارستان فاروج مجهز به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز می شود.
وی یکی از پایه های درمان بیماران کرونایی را اکسیژن خواند و افزود: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری های به موقع، همه بیمارستان ها به جز بیمارستان فاروج مجهز به دستگاه اکسیژن ساز هستند و برخی بیمارستان ها حتی بیش از سه یا چهار دستگاه اکسیژن ساز دارند.
پاکمهر در مورد بیمارستان فاروج گفت: این بیمارستان به علت نبود دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن قابلیت بستری بیماران کرونایی را ندارد به همین دلیل با پیش بینی پیک های بعدی کرونا و مواقع بحران، پیگیری های لازم با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی به منظور تجهیز بیمارستان فاروج انجام گرفته که به زودی این بیمارستان مجهز به دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اجتماعی فاروج بيمارستان اتاق ccu دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان فاروج راه اندازی سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!