Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:38:04 GMT

آغاز هفته «مکتب انقلاب اسلامی» از ۱۲ آذر

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۳۵۳۵

آغاز هفته «مکتب انقلاب اسلامی» از ۱۲ آذر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگویی از برگزاری هفته مکتب انقلاب اسلامی از ۱۲ آذرماه خبر داد و گفت: در ۱۲ آذر سال ۱۳۷۹ و در حالی‌که مسئولین نظام در محضر رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان طی یک سخنرانی جامع و مفصل، با طرح یک مقطع جدید، درباره مکتب انقلاب اسلامی صحبت و فرآیند رسیدن به آنچه که مطلوب است را ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در سپاه از همان سال ۱۳۷۹ به دنبال این بودیم که این فرآیند را در کشور پیگیری و تسهیل کنیم، چون سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و هر موضوعی که در انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، موضوع رسالت و ماموریت سپاه است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در آن سخنرانی رهبر معظم انقلاب پنج فرآیند تحقق اهداف اسلامی را ترسیم نموده‌اند، گفت: اولین فرآیند انقلاب اسلامی بود که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در مرحله دوم نیز نظام اسلامی تشکیل شد؛ مرحله سوم دولت اسلامی است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون طول کشیده است، دولت البته به معنای دولت‌هایی که چند سال یک بار انتخاب می‌شوند نیست، بلکه منظور کل ارکان نظام است.

سردار فدوی ادامه داد: تشکیل دولت اسلامی و رسیدن به عوامل تعیین کننده کامل دولت اسلامی خیلی طول کشیده است و باید محقق شود که وارد مرحله چهارم یعنی جامعه اسلامی شویم و پس از آن به سمت مرحله پنجم یعنی تمدن نوین اسلامی برویم.

وی عنوان کرد: این پنج مرحله نتیجه مکتب انقلاب اسلامی است و هرسال در ۱۲ آذر هفته مکتب انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم تا درباره مباحث مختلف و بیشمار این مکتب اندیشمندان، علما و صاحب‌نظران بحث و تبادل نظر کنند تا تحقق این ۵ مرحله دغدغه همه افرادی که در محقق کردن اهداف مکتب انقلاب اسلامی دخیل هستند باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه هفته مکتب انقلاب اسلامی از جمعه (فردا) به مدت یک هفته آغاز می‌شود، گفت: این هفته یک مناسبت ملی است و در آن حول و حوش همه مباحث ۵ فرآیند تحقق اهداف اسلامی بحث می‌شود و نمایشگاهی هم به صورت همزمان در حسینیه فاطمه‌الزهرا (س) تهران برپا شده است.

سردار فدوی در پایان و در تشریح جزئیات موضوعات مورد بحث در ایام هفته مکتب انقلاب اسلامی، گفت: مکتب انقلاب اسلامی و قانون اساسی، مکتب انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، مکتب انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و نهادسازی، مکتب انقلاب اسلامی و هدایتگری و رهبری، مکتب انقلاب اسلامی و جوان پیشران گام دوم انقلاب، مکتب انقلاب اسلامی و جهاد تبیین خدمت، شایسته سالاری و عدالت خواهی از جمله سرفصل‌هایی است که در این یک هفته پیرامون آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کد خبر 5366029 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار فدوی مکتب انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی ترکمنستان محمد باقر قالیباف مذاکرات وین علی باقری حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم برجام ایران جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت هفته مکتب انقلاب اسلامی مکتب انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، برابر قانون، نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی اسلامی ۸ روز قبل از اخذ رای تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس با اشاره به آغاز تبلیغات برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان گفت: ۲۱ سالن برای برگزاری سخنرانی هر دو نامزد، ۶٠ مکان تبلیغاتی برای نصب بنر‌ها و پوستر‌ها در مناطق مختلف شهری و ۵ بیلبورد تبلیغاتی در نظر گرفته شده تا در روند تبلیغات استفاده کنند.

۲۳۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس آماده شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

براساس قانون افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور نخست در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است
  • هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت