Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، محمدتقی میرزاجانی، گفت: مدتی است که درصدد برگزاری یک جلسه ترویجی جامع و فاخر با محوریت تلاوت قرآن بودیم. این شرایط فراهم نشد تا این که محدودیت‌های کرونایی هم مزید بر علت شد. در جلسه هم اندیشی که اخیراً با قاریان ممتاز عضو جلسات ارتقاء داشتیم، درخواست برگزاری چنین جلسه‌ای مجدداً مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن ادامه داد: البته شورا در این سال‌ها همواره به بهانه‌های مختلف از جمله جلسات آموزشی، نشست های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت های قرآنی، فضای اجتماع قرآنیان را فراهم کرده است، اما علاقمند بودیم در راستای اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، جلسه‌ای را مختص تلاوت قرآن به صورت مستقل و مستمر برگزار کنیم. بنابراین آن را جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم نام‌گذاری کردیم و بحمدالله اولین نوبت آن، در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س)، با حضور و استقبال استادان و قاریان ممتاز و با اجرای تلاوت ها و ابتهالات زیبا برگزار شد.  

میرزاجانی افزود: درصورتی که امکانات شورا اجازه دهد تلاش می‌کنیم این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود و در آن به تناوب میزبان قاریان ممتاز و پیشکسوتان تهرانی به صورت حضوری و عزیزان غیرتهرانی به صورت ارتباط برخط تصویری باشیم.  

براساس این گزارش، در اولین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم که با مدیریت محمودرضا بیژنی اول قاری پیشکسوت کشورمان همراه بود، حمیدرضا احمدی وفا، محمد قلی تهرانی، حسین فردی، سعید پرویزی، حمید شیخ زاده و وحید براتی به تلاوت قرآن پرداختند و مسعود سیاح گرجی ابتهال زیبایی را اجرا کرد.  

پخش گزیده ای از سخنان حجت‌الاسلام فاطمی نیا و حجت‌الاسلام عالی و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط محمدرضا پورزرگری قاری بین المللی قرآن کریم، از دیگر بخش‌های این جلسه معنوی بود.

برچسب‌ها قرآن کریم قرآن شورای عالی قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن شورای عالی قرآن قرآن کریم قرآن شورای عالی قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی