Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه برای نخستین‌بار تصاویری از استقرار سامانه‌های موشکی باستیون در جزایر مورد مناقشه کوریل را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه با ضمن اعلام استقرار سامانه‌های موشکی ساحل به دریای «باستیون» در اطراف جزایر کوریل افزود: این سامانه‌ها متعلق به ناوگان اقیانوس آرام هستند و برای مقابله با تهدیدات احتمالی مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه و ژاپن دهه‌ها است بر سر مالکیت و حق حاکمیت بر جزایر کوریل اختلاف نظر دارند و این مناقشه در طول سال‌های پس از جنگ جهانی دوم به نبردی دیپلماتیک و طولانی تبدیل شده است.

روسیه این جزایر را «کوریل جنوبی» و ژاپن این جزایر را «سرزمین‌های شمالی» و متعلق به خاک خود می‌داند.

این جزایر در حد فاصل شمال جزیره «هوکایدو» ژاپن و «شبه‌جزیره کامچاتکا» روسیه در اقیانوس آرام واقع شده‌اند.

ژاپن با استناد به عهدنامه «شیمودا» که در هفتم فوریه سال ۱۸۵۵ میلادی بین ژاپن و روسیه تزاری به امضاء رسید، این ۴ جزیره را متعلق به خود می‌داند، اما روسیه با استناد به قرارداد‌های فیمابین بعد از جنگ جهانی دوم معتقد است مالکیت این جزایر به روسیه بازگردانده شده است.

این چهار جزیره پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن از متفقین در مالکیت روسیه باقی مانده است و در حال حاضر حدود ۱۶ هزار نفر از شهروندان روسی در این ۴ جزیره ساکن هستند.

جزایر کوریل منافع اقتصادی و موقعیت راهبردی چندانی ندارد و تنها بر مبنای رویکرد‌های ملی‌گرایانه در روسیه و ژاپن به منشاء مناقشه تبدیل شده است.

بر اساس یکی از معدود توافقاتی که بین مسکو و توکیو به دست آمده، ساکنان این چهار جزیره می‌توانند بدون اخذ روادید به مناطق مختلف ژاپن سفر کنند و شهروندان ژاپنی نیز برای ورود به این جزایر نیازی به اخذ روادید ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه سامانه موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد