Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:45:29 GMT

ضرورت فعالیت هئیات دانشجویی در راستای تمدن سازی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۳۸۰۲

ضرورت فعالیت هئیات دانشجویی در راستای تمدن سازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام در گردهمایی هیئات دانشجویی سراسر کشور خاطرنشان کرد: بالاترین مرحله عقل و خرد ورزی این است که انسان بر روی خودش تأمل کند و خودش را بشناسد و این فرصت مهم در هیئت باعث می‌شود که این اتفاق صورت پذیرد که فرصت بسیار مغتنمی است و ترکیبی از معنویت و نورانیت را برای انسان رقم می‌زند و تغییرات جدی را برای او به همراه دارد و شما دوستان و جمع حاضر که همگی دغدغه دین دارید بهترین زمان عمر خودتان را برای برپایی همین جمع‌های ایمانی می‌گذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید توجه کنیم که ما رسالت تمدن‌سازی داریم و قرار است در دوران غیبت مقدمه سازی ظهور را انجام بدهیم و مگر می‌شود این اتفاق بزرگ بدون‌کادر سازی و تیم سازی صورت بگیرد و اثرگذاری داشته باشد و این اتفاقات به شکل زیبا در لایه‌های هیئت انجام می‌شود اما در طول مسیر باید به نقش تمدن سازی خودمان توجه ویژه ای داشته باشیم و باید این نقش حفظ شود و هیئت‌ها به این سمت بروند زیرا امروزه رسالت ما بسیار سنگین‌تر و بیشتر است.

وی افزود: اگر قرار است که هیئت یک تشکیلات مقدمه ساز ظهور باشد باید در عضوگیری از افراد جدید دقت بسیاری داشته باشد و برای افراد باید برنامه‌ریزی کرد و کارهای بزرگ را انجام داد اما اگر می‌خواهیم کار گروهی و تشکیلاتی انجام دهیم باید دل‌های بزرگ داشته باشیم و با یک تلنگر دچار اختلاف نشویم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: باید هیئت‌های دانشجویی با یکدیگر کار تشکیلاتی انجام دهند به طور مثال اگر یک هیئت دانشجویی فقط برای ایام فاطمیه برنامه‌ریزی داشته باشد باید فعالیت‌های زیادی را انجام دهد اما چند هیئت دانشجویی در کنار همدیگر می‌توانند جریان سازی بهتری در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در محیط دانشگاه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: فعالین هیئات دانشجویی اگر دست به دست یکدیگر بدهند می‌توانند فضای دانشگاه را متأثر از هیئت نمایند و این خیلی مهم است و باید همه به آن فکر کنیم که ما چه رسالتی در انجام این کار جمعی داریم.

حجت الاسلام فاطمی پورگفت: یکی از عوامل مهم حفظ تشکیلات است که به تقویت آن می‌انجامد و این حفظ تشکیلات به برنامه‌ریزی جهت گسترش آن نیاز دارد و مرحله بعدی این است که باید سنجیده و حکیمانه عمل کنیم و به بازخوردها فکر کنیم و به دنبال اصلاح ضعف‌ها باشیم.

وی افزود: یکی از ضربه‌هایی که به تشکیلات وارد می‌شود این است که افراد کادرسازی مناسب ندارند و ما باید با تقسیم کار و دادن مسئولیت‌ها به اعضای هیئت این کار را انجام دهیم و تلاش برای این امر یکی از ارزشمندترین کارها به حساب می‌آید.

کد خبر 5365940 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه های ایران آزمون دکتری تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه ها دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهید فخری زاده سازمان سنجش دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود