Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به کمبود نیرو برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور گفت: یکی از راهبردهای اساسی سازمان جنگل‌ها و مراتع هوشمندسازی حفاظت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ رضا اکبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان اظهارداشت: در حال حاضر برای حفاظت از 135 میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی کشور 6 هزار نفر نیرو بکار گرفته شده، در حالی که حداقل به 30 هزار نیرو برای حفاظت نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس استاندارهای جهانی در جنگل‌های متراکم مانند هیرکانی به ازای هر هزار هکتار جنگل یک نیروی حفاظتی باید فعال باشد.

سرهنگ اکبری افزود : در این راستا و برای جبران کمبودها با مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی به دنبال جبران کاهش در این زمینه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور ادامه داد: یکی از راهبردهای اساسی سازمان جنگلها و مراتع هوشمندسازی حفاظت است و در این راستا دوربین‌های حفاظتی نیز به کمک ماموران جنگلبانی آمدند.

اعلام هشدار آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی در استان گلستان/آماده‌باش نیروها برای مقابله با حریقروایت تسنیم از تاراج «جنگل‌های بلوط» سروک یاسوج/ متخلفان گوی سبقت را از متولیان ربوده‌اند + فیلم30 محصول ویژه معرفی نهضت جنگل توسط فعالان فضای مجازی استان گیلان رونمایی می‌شود

سرهنگ اکبری همچنین از مجهز شدن مامورین جنگلبانی به بی سیم دیجیتال در روزهای آینده خبر داد و افزود : کیفیت بی‌سیم‌های دیجیتال در برابر بی‌سیم آنالوگ بسیار بالاتر است و امکان ارسال صدا و دیتا با هم وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: با مجهز شدن مامور جنگلبانی به این بی سیم در صورتی که در عرصه منابع طبیعی برای مامور اتفاقی بیفتد امکان ردیابی آن وجود دارد.

در مراسم امروز سرهنگ عیسی گلبینی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان معرفی و از تلاش سرهنگ بزی فرمانده سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جنگل ها و مراتع عرصه های منابع طبیعی یگان حفاظت بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه