Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: امروزه پیام رسان زیادی در بازار وجود دارد و بسیاری از این سرویس‌ها در مورد سیاست‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی خودشان برنامه‌هایی دارند. اکنون، اسنادی فاش شده که نشان می‌دهد این پیام رسان‌ها تا چه میزان اطلاعات کاربران را در اختیار FBI قرار می‌دهند و به نوعی از داده‌های کاربران حفاظت می‌کنند. FBI می‌تواند از طریق ارسال احضاریه، داده‌های مختلف کاربران را از پیام رسان‌ها بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طبق این اسناد واتساپ و iMessage بیشترین اطلاعات را در اختیار این سازمان قرار می‌دهند.

کدام پیام رسان‌ها بیشتر در اختیار FBI هستند؟

به گزارش androidauthority؛ طبق این اسناد،  واتساپ، iMessage و Line همگی محتوای محدودی از پیام‌ها را در پاسخ به درخواست قانونی FBI به این سازمان ارائه می‌کنند. سیگنال، تلگرام، Threema، Viber، WeChat و Wickr هیچ محتوایی از پیام‌ها را فاش نمی‌کنند. اما میزان داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط واتساپ و iMessage به همین جا ختم نمی‌شود. واتساپ در پاسخ به احضاریه اطلاعات پایه را ارائه می‌کند، اما اگر حکمی دریافت کند، آدرس مخاطبین را نیز در دسترس FBI قرار می‌دهد. FBI با درخواست نظارت می‌تواند از واتساپ درخواست کند که هر ۱۵ دقیقه، منبع و مقصد پیام‌ها را برایش ارسال کند. اما محتوای پیام در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد. اگر کاربری آیفون داشته باشد و بخواهد از پیام‌های واتساپ در آی کلود بکاپ بگیرد، FBI می‌تواند محتوای پیام‌ها را هم ببیند، زیرا که اپل کلید زمرنگاری را در اختیارش قرار می‌دهد.

در همین حال، iMessage تنها اطلاعات «پایه» مشترک را با احضاریه ارائه می‌کند، اما ۲۵ روز جستجوی iMessage را با حکم دادگاه در اختیار این سازمان قرار می‌دهد. اگر فرد مورد نظر از پشتیبان‌گیری iCloud برای iMessage استفاده می‌کند، FBI با حکم دادگاه می‌تواند محتوای پیام‌ها را هم مشاهده کند. البته این سرویس برخلاف واتساپ قابلیت درخواست نظارت را ندارد.

تلگرام و سیگنال دو سرویسی هستند که محدودیت‌های قابل توجهی در مورد آنچه که می‌توان به طور قانونی به FBI تحویل داد، دارند. تلگرام به هیچ وجه محتوای پیام یا اطلاعات تماس را ارائه نمی‌دهد. طبق این سند اگر تحقیقات درباره اقدامات تروریستی باشد، ممکن است تلگرام آدرس‌های IP و شماره تلفن کاربران را در اختیار این سازمان قرار دهد. سیگنال نیز محتوای پیام را ارائه نمی‌دهد، اما تاریخ و زمان ثبت نام کاربر در سرویس و آخرین تاریخ اتصال آن به پلت فرم را به FBI اعلام می‌کند.

گرچه این اطلاعات جدید نیستند، اما برای چندمین بار تفاوت عملکرد پیام رسان‌ها در برابر حکم‌های قانونی و پایبندی شان به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربرانی که در حال استفاده از این پلتفرم‌ها هستند را نشان می‌دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پیام رسان واتس آپ صراط اختیار این سازمان قرار پیام رسان ها محتوای پیام پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در پی اعلام هشدار هواشناسی به حالت آماده‌باش درآمدند.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز از هشدار نارنجی رنگ هواشناسی برای آسمان البرز خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان به حالت آماده‌باش در آمدند.

وی بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خاطرنشان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

مهرور تصریح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده‌باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

کد خبر 750861

دیگر خبرها

  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟