Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بیمه سلامت یزد، حسین رنجبران در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از همراهی این واحد دانشگاهی در اجرای طرح یادشده قددرانی کرد.

وی با اشاره به پرداخت روزانه مطالبه نهادهای طرف قرارداد با سازمان یادشده افزود: اگر موسسه های درمانی طرف قرار داد اسناد را هر زمانی در اختیار اداره های کل قرار دهند ،آمادگی داریم مطالبه آنها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این دیدار با قدردانی از عملکرد سازمان بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبه موسسه های طرف های قرارداد ،گفت: عملکرد بی نظیر این نهاد سبب افزایش رضایتمندی موسسه های درمانی و بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان شد.

 عمید الدین خطیبی هم با بیان وضعیت پذیرش بیماران سایر استان ها که از آن با عنوان بیماران سرباری در یزد یاد کرد و افزود: اقدام اداره کل بیمه سلامت یزد در پیاده سازی راهنماهای بالینی موجب اعتمادسازی بیشتر درمانی برای بیماران نسبت به پزشکان استان شد، که جای قدردانی از مدیریت و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان دارد.

وی با اشاره به همکاری ها ،خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد با تمامی توان با اداره کل بیمه سلامت استان در همه زمینه ها همراهی و همکاری می کند.

همچنین مدیرکل بیمه سلامت یزد هم با ارج نهادن به حضور معاون برنامه ریزی ، مدیریت و توسعه سازمان بیمه سلامت گفت: در استان با تعامل و همدلی با دانشگاه علوم پزشکی یزد توانستیم ،نسخه نویسی الکترونیک را به میزان ۹۹.۹ درصد اجرا کنیم و از آبانماه تمامی نسخه های دارویی به صورت الکترونیک تجویز می شود.

محمد دریجانی با قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد و کارکنان آن افزود: با توجه به پرداخت ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی انباشته شده سازمان بیمه سلامت ایرانیان با درایت مدیرعامل و معاونت توسعه سازمان در حال حاضر پرداخت مطالبه ها به روز انجام می شود که می توان یکی از عوامل موفقیت طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت یزد پیش از این با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در تفت گفت: هم اکنون متصدیان ۸۰ درصد موسسه های تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با این نهاد طرح یادشده را اجرا می کنند.

 دریجانی افزود:در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارایه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست، بیمار با اعلام کد ملی خود معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمامی داروخانه‌های کشور قابل رویت است.

وی اظهارکرد: حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سابقه بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی  است ، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخه های بدخط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از جمله مزایای این طرح است.

هم اکنون ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت یزد هستند و این استان یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

برچسب‌ها بیمه سلامت یزد طرح نسخه الکترونیکی تفت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت یزد طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت یزد طرح نسخه الکترونیکی تفت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد بیمه سلامت یزد کل بیمه سلامت نسخه نویسی طرح نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر