Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ طی روز گذشته با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، شاهد بارش متناوب باران، برف و وزش شدید در آذربایجان‌غربی بودیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، طی روز گذشته با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، شاهد بارش متناوب باران، برف و وزش شدید در استان بودیم.بر همین اساس، تذکرات و هشدارهای لازم در خصوص تردد رانندگان در معابر استان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های مواصلاتی اصلی استان آذربایجان غربی هیچکدام مسدود نیست

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی، در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر بارش باران در استان و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی گردنه‌های "زمزیران"، "قوشچی" و "مایین بلاغ" ادامه دارد اما تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ حجت مشتاق عنوان کرد: عوامل پلیس‌راه در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط با مشارکت در طرح زمستانی، تسهیل سفر و افزایش ایمنی مسافران را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه کنترل تصادفات، تسریع در عبور و مرور، اسکان اضطراری، کمک‌رسانی به رانندگان در مواقع بارندگی از جمله اقدامات پلیس‌راه در این فصل است، گفت: به رانندگان توصیه می‌شود تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مشتاق عنوان کرد: در روز‌های بارانی ملاک رانندگی سرعت مطمئنه است، از هم‌استانی‌هایی که قصد سفر در روز‌های آینده را دارند درخواست می‌شود ضمن آگاهی از وضعیت هوا در زمان سفر، رعایت فاصله طولی، نکات ایمنی وسیله نقلیه، به همراه داشتن سوخت کافی و وسایل گرمایشی مطمئن را مد نظر داشته باشند.

تمامی جاده‌های مواصلاتی استان باز است

در همین رابطه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم‌اکنون‌ تمامی جاده‌های مواصلاتی استان باز بوده و تردد در همه مسیرها امکان‌پذیر است.

ارسلان شکری عنوان کرد: با توجه به کاهش دمای هوای استان و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

وی با اشاره به وجود 18 گردنه برف‌گیر در محورهای اصلی استان، افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های ویژه و مهم در زمینه راهداری زمستانی به شمار می‌رود که خوشبختانه اقدامات مناسبی برای تجهیز و تعمیر ماشین آلات و آمادگی نیروی انسانی در آن برای اجرای طرح راهداری زمستانی انجام شده است.

بیشترین بارش 24 ساعت گذشته آذربایجان‌غربی در سردشت ثبت شد

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: طی روز گذشته با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، شاهد بارش متناوب باران، برف و وزش شدید در استان بودیم.

مهدی صابری گفت: بر اساس آخرین نقشه پیش‌یابی، این بارش‌ها تا اواخر امروز ادامه داشته و به تدریج از استان خارج می‌شود و تا اواخر هفته آینده شاهد جوی پایدار در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: از امشب بیشینه دمای هوا در این استان هشت تا 10 درجه کاهش می‌یاید.

صابری عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته چالدران با یک درجه بالای صفر سردترین و پلدشت با 22 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بوده است.

وی گفت: 18 میلی‌متر بارندگی طی 24 ساعت گذشته در سردشت ثبت شد که بیشترین میزان بارش در استان بوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آذربایجان غربی آب و هوا آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت بارش و دمای پایتخت گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۱۶ اردیبهشت) نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر کاهش بارش و ۲ درجه سلسیوس افزایش دما ثبت شده است.   مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا روز گذشته ( ۱۶ اردیبهشت) در استان تهران به‌صورت پهنه‌ای ۱۴۷ میلیمتر باران باریده است این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش ۲۳۷ میلی‌متر است بنابراین تهران ۸۹ میلی‌متر معادل با ۳۸ درصد نسبت به شرایط نرمال بارش کمتری دریافت کرده است.    وی اضافه کرد: استان تهران نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش بارش داشته است البته ملاک بارش، میانگین بلندمدت است بنابراین بارندگی‌های اخیر نتوانسته کاهش بارش انباشته را جبران کند.   غلامی با اشاره به وضعیت دما در سال زراعی جاری تا روز گذشته گفت: طی این مدت همراه با کاهش بارش، افزایش دما در سطح استان داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۹ درجه سلسیوس و نسبت به سال قبل ۱.۳ درجه سلسیوس بیشتر شده است. این وضعیت موجب افزایش تبخیر آب سطحی می‌شود و منابع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   وی اضافه کرد: طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های فصلی تقریباً تا اوایل خرداد ماه به‌طور متناوب در سطح استان بارندگی داریم که غالباً به‌صورت رگباری و پراکنده به‌ویژه در ساعات پایانی روز و طی شب خواهد بود. تا پایان هفته جاری نیز به تناوب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.   غلامی تاکید کرد: بارش‌های بهاری نمی‌تواند کاهش بارندگی استان را جبران کند چراکه عمده بارش مربوط به پاییز و زمستان است از سوی دیگر متوسط دما طی دو ماه آینده ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از وضعیت نرمال خواهد بود.   مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش پایتخت در سال زراعی جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در تهران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر و نسبت به سال قبل ۵۰ میلیمتر کاهش بارش داشته‌ایم این در حالیست که  در سطح استان با افزایش بارش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.    به گفته غلامی، دمای پایتخت نسبت به بلندمدت ۲ درجه سلسیوس و نسبت به سال گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است.   وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف آب چه در بخش خانگی و چه در بخش تخصصی مانند صنایع و کشاورزی توصیه می‌شود علاوه بر آن لازم است مدیریت منابع و مصارف آب در دستور کار قرار گیرد.   مدیر کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: زمانی که بارش پیش‌بینی می‌شود لزومی ندارد شهرداری نسبت به آبیاری فضای سبز یک روز قبل از بارندگی اقدام کند علاوه بر آن بخش کشاورزی می‌تواند با توجه به بارش‌ها یک نوبت از آبیاری را به تعویق بیندازد.   غلامی در پایان اظهارکرد: توجه به پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی به  کشاورزان و بخش‌های اجرایی که داده‌های هواشناسی روی عملکردشان تاثیر مستقیم دارد، توصیه می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب