Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: با اجرای این طرح  و رویکرد آن تربیت مدیران آگاه ، آشنا با گفتمان انقلاب اسلامی ،توانا و کارآمد و مسئول برای شهر و همچنین رویکرد جامع به مدیریت علمی و کارآمدی مدرسه و تجربه پژوهشی است.

وی ادامه داد:با اجرای طرح هفت درس و هر کدام به میزان ۲ واحد ارزش دارد و سه روز آخر هفته ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در همه ابعاد سرآمد باشد و مسیر تلاش در آن به طور مضاعف در همه ابعاد ادامه پیدا کند و دانش آموزان با نشاط ، با روحیه ،اخلاق ، علم و دانش تربیت شوند.

اعرافی در ادامه با اشاره به حضور دانش آموزان مهاجر در مدرسه های میبد اظهارکرد: ما در برابر افزایش دانش آموزان غیربومی اعم از ایرانی و غیرایرانی در همه زمینه‌ها و ابعاد علمی، اخلاقی و معنوی مسئولیت مضاف داریم.

به گفته مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ، طرحی بر اساس سیاست کلان در حال پیگیری است باید با برآورد دقیق ،به شکل مسند و با برنامه جامع برای رشد دانش آموزان غیربومی ارایه و با فعالیت مضاعف واحدهای آموزشی اجرا شود.

امام جمعه شهر میبد با تشکر از همکاری آموزش و پرورش نسبت به افزایش مشارکت مردم در تزریق واکسن علیه ویروس کرونا ، مشارکت و گسترش بیشتر واکسیناسیون و رسیدن آن به ۱۰۰ درصد ، اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی ،جبران آسیب‌ها و کمبودهایی که دانش آموزان  در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا داشتند را خواستار شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد با گرامیداشت روز سوادآموزی بر ارایه برنامه سواد دار شدن افراد زیر ۵۰ سال به صورت کامل با  تعیین شاخص ۹۹ درصد تاکید کرد و در ادامه با قدردانی از  اجرای طرح قرآنی با همکاری معلمان  خواستار اجرای آن در همه مدارس شد.  

وی در ادامه با تاکید به پرداخت حقوق وقف از مردم ، مسئولان مدرسه ها، آموزش و پرورش خواست سالانه، حق وقف اموال در اختیار را پرداخت کنند.

اعرافی همچنین با اشاره به اجرای طرح معماری سنتی در مدرسه که نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد ، و اظهار امیدواری کرد که میبد با پیشگام شدن اولین الگوی ساخت مدرسه ایرانی در سال ۱۴۰۰ را ارایه دهد.

امام جمعه میبد در ادامه خواستار ارایه گزارش فعالیت های انجام شده در ارتباط با پیوست های آموزش و پرورش در اداره‌های مرتبط و ارسال آن به فرمانداری و دفتر امام جمعه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با گرامیداشت مقام آیت الله مدرس و معرفی کتاب «گنجینه خواف » در ارتباط با زندگی این روحانی مبارز اظهار کرد: آیت الله مدرس شخصیت نادر عصر حاضر و الگویی کامل برای همه عالمان دین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است  همچنان باید  الگو قرار گیرد.

در نشست شورای آموزش و پرورش میبد گزارش هایی در ارتباط با اجرای طرح قرآنی در تعدادی از مدرسه های ابتدایی شهرستان با همکاری داوطلبانه  ۲۰۰ نفر از معلمان و اجرای طرح حضور کارشناس مذهبی در مدرسه به صورت نیمه وقت به جز ساعت های نماز برای پیگیری  رفع آسیب های اجتماعی و کاهش تاثیر پذیری فرهنگی در مدرسه ارایه شد.

همچنین نقش مجموعه آموزش و پرورش در افزایش میزان مشارکت مردم در تزریق واکسن کرونا مورد تاکید قرار گرفت.

۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۵۶ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در سال ۱۴۰۰ مشغول به تحصیل هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس میبد انقلاب اسلامی ایران علیرضا اعرافی‌ فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس میبد انقلاب اسلامی ایران مدارس میبد انقلاب اسلامی ایران علیرضا اعرافی فرهنگیان آموزش و پرورش دانش آموزان امام جمعه اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود