Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که سرپرست این وزارت در سفر به دوحه با نمایندگان و سفرای ۱۶ کشور خارجی درباره مسائل افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان طی اظهار نظری از دیدار سرپرست این وزارت خانه با نمایندگان و سفرای  16 کشور خارجی در دوحه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی نوشت: «هیئت امارت اسلامی به رهبری مولوی امیرخان متقی با 16 سفیر و نمایندگان برای افغانستان در دوحه دیدار و درباره موضوعات امنیتی، بشری، اقتصادی، سیاسی و صحی بحث و تبادل نظر کرد».

بلخی در ادامه اظهار داشت که «همه‌ طرف‌ها پیشرفت در عرصه امنیتی را ستودند و برای ‌کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی درمانی  با افغانستان باید فراهم شود و به‌ مشکلات باید از طریق همکاری دسترسی یابد».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، هیئت امارت اسلامی به تامین امنیت نهادهای خارجی و امدادرسان اطمینان داده است که در رساندن کمک‌های بشردوستانه  همکاری کند.

همچنین در این دیدارها، هیئت طالبان از تمامی کشورها خواسته است تا سفارت‌های خود را در کابل باز کند و واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند تا فصل جدیدی از روابط مثبت آغاز شود.

طالبان: تحریم‌ها پایان یابد؛ دارایی‌های افغانستان بدون قید و شرط آزاد شودازبکستان: از اقدامات مثبت طالبان حمایت می‌کنیمطالبان: به جای دشمنی با نظام جدید در افغانستان، انرژی‌ها صرف پیشرفت شوندطالبان: برای حل مشکلات به جای اعمال فشار با ما همکاری شود

وی خاطرنشان کرد که هیئت طالبان در دوحه با سفرای  آلمان،کانادا، فنلاند، زلاندنو، ایتالیا،کره جنوبی، کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، اسپانیا، آمریکا، نروژ، سوئد، هلند، استرالیا، انگلیس و ژاپن رایزنی‌های داشته است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، امیرخان متقی با «رضوان‌ حسن»، سفیر اندونزی در دوحه نیز دیدار کرده است و درباره همکاری‌های دوجانبه د مضوعات سیاسی گفت‌وگو کردند.

سفیر اندونزی نیز ابراز امیدواری کرد که روابط نزدیک دو طرف و همکاری در عرصه سیاسی و بشری افغانستان گسترش یابد و در آینده نزدیک از بازگشایی سفارت کشورش  در کابل خبر داد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان سخنگوی وزارت خارجه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه