Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@22:39:50 GMT

(ویدئو) ورود بزرگترین کلاهبردار کشور از مسکو به تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۵۰۵۵

(ویدئو) ورود بزرگترین کلاهبردار کشور از مسکو به تهران

‍‍‍‍‍‍

فرارو- سردار شیرزاد رییس پلیس بین‌الملل اعلام کرد بزرگترین کلاهبردار کشور پس از دستگیری در مسکو به کشور بازگردانده شد. 

 سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی درباره دستگیری کلاهبردار ۱۲ هزار میلیارد تومانی که به مسکو متواری شده بود، گفت: این فرد در اصل رئیس یک گروه ۱۵ نفره است که روش مجرمانه آن‌ها تاسیس شرکت‌های داخلی و بین‌المللی بوده و از مسیر این شرکت‌ها اقدام به کلاهبرداری از تجار و صرافی‌ها می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شیرزاد ادامه داد: سال ۹۹ بر اساس دستور مرجع قضایی درخصوص صدور اعلان قرمز برای این افراد به پلیس بین‌الملل، اقدام ما شروع شد. پس از شهریور ۹۹، درخواست را صادر کردیم و بعد از ۳ ماه برای این ۱۵ نفر اعلان قرمز صادر شد. اواخر ۹۹ چند نفر از آن‌ها شناسایی و به کشور استرداد شدند. سر دسته اصلی این باند در کشور روسیه شناسایی شد سپس از ما مدارک استرداد در خواست شد.

وی گفت:همکاری وزارت امور خارجه، دستگاه قضایی، سفارت ایران در مسکو و پلیس بین‌الملل مسکو در دستگیری این کلاهبردار تاثیر زیادی داشت و منجر شد که دادگاه روسیه رای استرداد این فرد به ایران را صادر کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبردار پلیس بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دنبال اطلاع کارآگاهان بخش مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان کنگان از فعالیت فردی با هویت معلوم در ارتکاب سریالی جرم کلاهبرداری با شیوه و روش فروش زمین‌های دولتی با دادن وعده پیگیری و صدور سند ثبتی در بازه شش ماهه به افراد لذا پس از جمع آوری ادله و مدارک مورد نیاز با همکاری مرجع قضائی و صدور مجوزهای لازم مخفیگاه متهم مورد نظر شناسایی و در یک عملیات هدفمند دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات انجام شده به ارتکاب چهار فقره کلاهبرداری با این شیوه با ارزش ۶۰ میلیارد ریال اقرار و پس از تکمیل مراحل تحقیق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع این جرایم صحیح و منطقی آن است هر گونه معامله و خرید و فروش املاک باید با انجام تشریفات و فرآیند قانونی از جمله استعلام از دستگاه‌ها و مرجع صدور سند و از طریق دفاتر ثبت اسناد و رعایت ضوابط قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: شهروندان هر گونه اطلاعات پیرامون فعالیت جاعلان و کلاهبرداران را از طریق سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیس برای بررسی و پیگیری قانونی اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: پلیس آگاهی استان با افتخار و حسب شرح وظیفه قانونی مأموریت مقابله با جرایم جعل و کلاهبرداری در فضای حقیقی در سطح استان را با جدیت تمام دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6097659

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • (ویدئو) ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت)
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • ربایندگان یسنا اعتراف کردند / دستگیری 4 متهم اصلی در حال فرار
  • جزئیات دستگیری دو عامل ربایش یسنا کوچولو | دختربچه 4 ساله 5 روز اسیر آدم‌ربایان بود