Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان صبح امروز ضمن بازدید سرزده از پایانه مرزی سرو، در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان حضور یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به صف‌های طولانی کامیون‌ها در این پایانه بر روانسازی عبور و مرور تاکید کرد و گفت: مرزهای رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مرز قابل قبول نیست و دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم را در این راستا داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه نبود خدمات بانکی مناسب در این پایانه موجب سوء استفاده برخی دلالان شده است، افزود: بانک ملی ایران هرچه سریعتر نسبت به تاسیس یک شعبه ریالی و ارزی در بخش سرو بکند، همچنین صرافی‌هایی در پایانه‌های مرزی فعال شود.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دیپلماسی فعال مرزی اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات طرف مقابل در مرز سرو  لازم است نمایندگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در استان از حالت انفعالی خارج شود؛ نمایندگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی باید پیگیر مشکلات مربوط به تجارت خارجی کشور باشد، نه اینکه مشکلات طرف مقابل را پیگیری کند، در این‌رابطه سریعا مشکلات جمع بندی و طی یک یادداشت اعتراضی از کارشکنی‌های طرف مقابل (ترکیه) تحویل وزارت خارجه جمهوری اسلامی گردد و یک نسخه دیگر در اختیار استانداری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر برنامه‌ریزی دولت سیزدهم مبنی بر تحقق رشد ۸درصدی اقتصاد در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: در راستای توسعه اقتصادی استان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های بومی، رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی برای استان آذربایجان‌غربی طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به هم مرز بودن استان با سه کشور گفت: وجود ارتباط ریلی با ترکیه و اروپا از جمله مهمترین مزیت‌های آذربایجان‌غربی است که یکی از محورهای تلاش ما، استفاده از ظرفیت‌های این بخش است که در این خصوص، رییس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای دارد. همچنین قصد داریم با هم افزایی نهادهای مختلف مسوول و رفع موانع، زمینه ارتقای شاخص های تجارت بین الملل در آذربایجان غربی را فراهم کنیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، مدیر پایانه مرزی سرو، مدیرکل گمرک آذربایجان‌غربی، فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و برخی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با بیان مشکلات و پیشنهادات خود به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این جلسه استاندار آذربایجان‌غربی با تعیین ضرب‌الاجل دوهفته‌ای، به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دستور داد طی دوهفته نسبت به رفع مشکلات موجود و روانسازی عبور و مرور اقدام کنند و نتیجه را طی گزارش به استانداری اعلام کنند.

انتهای پیام

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی مرز سرو رونق تولید ارومیه عراق فارس ارومیه دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز

 علیزاده گفت: پایانه مرزی نوردوز در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ شاهد تردد ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری بود که این آمار ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشت.

 علیزاده اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال از این پایانه مرزی بیش از ۴ هزار کامیون ایرانی و بیش از ۶ هزار کامیون خارجی تردد کرد.

 علیزاده گفت: در این مدت ۴۱ هزار و ۸۰۰ مسافر نیز از این پایانه تردد کردند که ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و ۲۹ هزار و ۲۵۰ مسافر خارجی بودند.

وی گفت: میزان تردد مسافر در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشت.

علیزاده ادامه داد: در این مدت بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ایرانی هم از این پایانه مرزی تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: در فروردین‌ماه امسال مجموع تناژ محمولات ترانزیتی و وارداتی و صادراتی از این پایانه مرزی ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود