Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "وُلُف ویترش هایم" روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با تشکر از میزبانی و استقبال خوب مسوولان استان اصفهان، اظهار داشت: ایران و اتریش همکاری علمی چند صد ساله درباره پزشکی دارند و بعنوان مثال در زمینه شناسایی گیاهان دارویی همکاری‌هایی از ۱۵۰ سال پیش تا کنون ادامه دارد.
وی افزود: یک دانشمند اتریشی در سال ۱۸۴۰ میلادی صدها نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی کرد و در این زمینه دانشنامه ای تدوین کرده که هنوز مورد استناد و استفاده مراکز علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر اتریش در ایران، ابراز تمایل کرد با همکاری مراکز علمی ایران، همایشی درباره گیاهان دارویی در اصفهان برگزار و در کنار آن نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپت شود.  
"ویترش هایم" با اشاره به حضور یکی از ورزشکاران اتریش در باشگاه سپاهان اصفهان، افزود: زمینه‌های فعالیت‌های مشترک بین ایران و اتریش بسیار است که ورزشی و فرهنگی از جمله آنهاست.
وی با اشاره به زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی و بازرگانی گفت: در این ماموریت رایزن بازرگانی اتریش در ایران بمنظور رسیدگی به درخواست‌ها و پرسش ها در این حوزه همراه من در اصفهان حضور یافت.
سفیر اتریش در ایران با اشاره به شناخت رایزن بازرگانی اتریش از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ۲ طرف در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، ادامه داد: این شناخت می‌تواند درباره فعالیت‌های اقتصادی ارتباط را آسان کند.
"ویترش هایم" گفت: اتریش در حوزه آموزش گردشگری دارای مدارس بزرگی است و فرصتی برای جوانانی بشمار می آید که در این زمینه تمایل به فعالیت دارند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اتریش در حوزه علوم نوین، ابراز کرد: امروز کشورها با چالش‌های متعددی از جمله مباحث زیست محیطی و تغییرات اقلیمی و برخی محدودیت‌ها در این زمینه مواجه هستند که استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند موثر باشد.
سفیر اتریش در ایران  با اشاره به اهدای یک میلیون دُز واکسن کرونا به ایران، گفت: باور داریم که حمایت مشترک، زمینه برطرف شدن کووید-۱۹ است و زمانی همه ایمن خواهند بود که واکسن زده باشند.
"ویترش هایم" با بیان اینکه در زمان کنونی اتریش در حال پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا است، تصریح کرد: البته در ایران وضعیت متفاوت است و با کنترل شرایط، وضعیت خوبی دارد و با آرامش به مساله کووید-۱۹ می‌نگرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با نتایج خوب مذاکرات وین و برطرف شدن تحریم‌ها و کرونا زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های نوین و صنعتی مستعد سرمایه‌گذاری است.

 امیر رضا نقش روز پنج‌شنبه در دیدار با سفیر اتریش در ایران، با اشاره به اینکه ۵۰ درصد فولاد کشور و ۲۰ درصد طلا و جواهرات کشور در اصفهان تولید می‌شود، تصریح کرد: در زمینه گیاهان دارویی چند قطب در فریدن، سمیرم و برخی شهرستان‌های دیگر ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی اتاق مشترک اصفهان و اتریش در اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند در زمینه فعالیت‌های اقتصادی ۲جانبه از جمله صادرات فرش، صنایع دستی و تجهیزات پزشکی موثر باشد.

"وُلُف ویترش هایم" سفیر اتریش در ایران روز پنجشنبه در اولین سفر خود به اصفهان با استاندار اصفهان دیدار کرد.
وی در سفر یک روزه به اصفهان ضمن ملاقات با دروازه‌بان اتریشی باشگاه سپاهان از برخی مراکز گردشگری از جمله کوه آتشگاه، منارجنبان، میدان‌امام (ره) و کلیسای وانک بازدید کرد.

برچسب‌ها وین اصفهان اتریش استانداری اصفهان سفیر اتریش در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وین اصفهان اتریش وین اصفهان اتریش استانداری اصفهان سفیر اتریش در ایران سفیر اتریش در ایران گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند