Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:10:05 GMT

توییتر حساب ۳۵۰۰ کاربر را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۶۰۴۴

توییتر حساب ۳۵۰۰ کاربر را مسدود کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، توییتر در بیانیه ای اعلام کرد: اکثریت قریب به اتفاق این حساب ها بخشی از شبکه‌ای بود که در مورد نحوه برخورد حزب کمونیست چین در رفتار با جمعیت اویغورها در سین‌کیانگ فعالیت داشته اند.

توییتر همچنین ۱۱۲ حساب کاربری مرتبط با شرکتی به نام Changyu Culture مرتبط با دولت منطقه ای سین کیانگ را مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقدام توییتر در مسدودیت حساب های کاربری در حالی انجام می شود که شرکت فیسبوک نیز در روز گذشته اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ حساب کاربری را که بخشی از یک کمپین نفوذ مرتبط با چین در ارتباط با کووید-۱۹ بودند، بسته است.

همچنین شبکه توییتر همچنین ۱۶ حساب مرتبط با آژانس تحقیقات اینترنتی یک شرکت روسی که منتقدان آن را مزرعه ترول‌ها می‌نامند را مسدود کرد.

توییتر در بیانیه خود نیز همچنین اعلام کرد که ما شبکه‌ای متشکل از ۵۰ حساب کاربری را حذف کردیم که به دولت غیرنظامی لیبی و عوامل حامی آن حمله می‌کردند و در عین حال حمایت قابل توجهی از موقعیت ژئوپلیتیک روسیه در لیبی و سوریه داشته اند.

همچنین حساب های کاربری شماری از شرکت های تبلیغاتی کشورهای مکزیک، ونزوئلا را مسدود شده است.

مسدود کردن حساب های کاربری در حالی صورت می گیرد که شبکه اجتماعی توییتر مانند دیگر غول‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل عدم کسب موفقیت در مقابله با اطلاعات نادرست در پلتفرم خود و همچنین پست‌های نژادپرستانه و جنسیتی در میان اشکال دیگر سخنان نفرت پراکنی، با انتقاداتی مواجه شده است.

برچسب‌ها توییتر روسیه چین مکزیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر روسیه چین توییتر روسیه چین مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229502 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!
  • ۱۰۹ کشته و ۳۵۰۰ مجروح فقط در ۳ روز تعطیلی گذشته
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!