Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد مهدی برومندی پنجشنبه شب در نشست استاندار بوشهر با شماری از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: استان بوشهر یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول دارد که ۳۵۰ هزار تن آن باغی و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن زراعی  که از این میزان ۶۵۰ هزرا تن آن گوجه فرنگی است که کمک موثری به کشور می کند .

وی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را برای پایداری تولید در عرصه کشاورزی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومندی یادآور شد: با توجه به اینکه مزیت بخش باغبانی بوشهر مساله خرما است و ۴۰ درصد نخیلات این استان فرسوده است این بخش مسائل و مشکلات زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم درسفر دولت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار شامل ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ۳۰ میلیارد تومان از سوی برنامه بودجه برای اصلاح باغات مصوب شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: از محل خشکسالی و یارانه نهال نیز به استان بوشهر کمک شده و به طور حتم کمک موثر دیگری برای استفاده از نهال گواهی شده بعنوان یارانه نهال اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به بازدید از نخیلات روستای رود فاریاب دشتستان ادامه داد: روستای رودفاریاب دشتستان چشمه ای با ۳۰ لیتر در ثانیه آب دارد ولی به دلیل نبود زیرساخت مشکل اساسی دارند.

برومندی اضافه کرد: روستای رودفاریاب حدود ۲۰۰ هکتار نخلستان دارد که جهاد کشاورزی در بخش آبیاری تحت فشار بعنوان اولویت اول قرار می‌گیرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این روستا نیاز است استخر و خط انتقالی احداث شود و چون ردیف ملی در این مساله نداریم مسئولان استان بوشهر باید به این روستا کمک کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از روستای فاریاب در بخش بوشکان افزود: در این روستا ۲ قنات وجود داشت که نیاز به لایروبی دارند که ۱۰۰ درصد اعتبار آنرا تخصیص میدهیم.

برومندی اضافه کرد: ۷۵ هکتار آبیاری تحت فشار در روستای فاریاب بخش بوشکان انجام شده که یک میلیارد تومان کسری اعتبار دارد و این اعتبار برای تکمیل پروژه اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: همچنین سه حلقه چاه در روستای فاریاب بخش بوشکان وجود دارد که نیاز به کف شکنی دارد که ۵۰ درصد این کار از سوی وزارت نیرو و ۵۰ درصد از اعتبارات  خشکسالی جهاد تامین می شود.

برومندی گفت: در شهرستان تنگستان برای اصلاح باغات و استفاده از ارقام مناسب تجاری اعتبار می گذاریم و در یارانه نهال نیز به آنها کمک می شود.

وی ادامه داد: انتقال آب از سد خاییز به ۲هزار و ۵۰۰ هکتار از نخیلات اهرم نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر هیات دولت به استان بوشهر تخصیص داده شد که در اولویت اجرا قرار دارد.


 

برچسب‌ها بوشهر نخل کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نخل کشاورزی بوشهر نخل کشاورزی میلیارد تومان جهاد کشاورزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد

به گزارش صدای ایران، شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر به عنوان واحد برتر استان البرز در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای برتر استان البرز در سال 1403 انتخاب شد.
 
آئین اختتامیه سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در هفته کار و کارگر برگزار شد و از شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر به عنوان واحد برتر کار با حضور مسئولین کشوری و استانی تجلیل شد.
 
در این برنامه که محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز و سایر مدیران استانی حضور داشتند، از مهندس میثم امیرحسینی مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، بعنوان واحد برتر کار استان البرز ، با اهدای لوح تقدیر و‌‌ تندیس تجلیل شد.      

دیگر خبرها

  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند