Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده پنجشنبه‌شب در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: مسئولیت‌های اجتماعی در همه جای دنیا رعایت می‌شود ولی در ایران مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سه تا پنج درصد از سود خالص صنایع باید به مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص یابد اضافه کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که صنایع را ملزم به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه صنایع باید سرمایه‌های خود را به بانک‌های استان میزبان انتقال دهند بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که صنایع را ملزم کنند در هر منطقه‌ای هستند منابع مالی خود را در همان منطقه سپرده گذاری کنند.

وی استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بهترین راهکار برای موفقیت در جنگ اقتصادی دانست و ادامه داد: ورود بخش خصوصی به صحنه بسیار مهم است و با فراهم شدن شرایط مردم کم کم وارد صحنه شده و اوضاع نیز در حال تغییر است.

محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم بازنگری ساز و کارهای قانونی برای رونق کسب و کار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه گذار امروز در میدان مین قوانین و مقررات گیر می‌کند که مجلس شورای اسلامی با بازنگری قوانین و مقررات کسب و کار باید این موضوع را حل کند.

وی با تاکید بر تسهیل در روند موافقت اصولی، پروانه ساخت، تسهیلات بانکی و بهره برداری گفت: باید یک مجموعه متمرکز برای این کار مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5366289

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس مجلس شورای اسلامی استاندار بوشهر استانداری بوشهر احمد محمدی زاده دالکی سدسازی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا ایلام معلولان گناوه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از تکمیل ظرفیت آرامستان گرگان خبرداد و گفت: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

حجت مقسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۹ هکتار در شمال محدوده شهری گرگان واقع در ابتدای جاده آق قلا در حال احداث است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در زمان بیماری کرونا و با اتمام ظرفیت قبرستان فعلی، احداث آرامستان جدید در سال ۹۹ به شکل فوریتی در دستور کار قرار گرفت و در حدود ۷۰۰ قبر را به‌صورت چند طبقه آماده کردند که اگر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شدت گرفت از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در طرح تهیه شده ۹ هکتار شامل ۴۷ درصد مساحت مختص عموم، ۲۰ درصد فضای خدماتی و ۳۳ درصد شامل معابر می‌شوند که فاز اول در بخش دوهکتاری معابر مشخص شده است.

مقسم ادامه داد: حدود شش هزار قبر در حال احداث است که ۲۰۰ قبر دو طبقه اجرا و برای یک هزار و ۴۰۰ قبر سه‌طبقه، قرارداد منعقد شده و در دست اقدام است.

به گفته وی، اقدامات زیربنایی برق، آب، گاز، تلفن و تأسیسات در حال انجام است و در فاز بعدی سردخانه و غسالخانه نیز احداث خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: در فاز اول طرح احداث قبور، سردرب، معابر مختلف سواره‌رو و پیاده‌رو، قطعه‌بندی، شماره‌گذاری، فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، پارکینگ و دیواره‌های پیرامونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غیر از خرید زمین تاکنون برای آرامستان جدید افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر بحث تسطیح و حفر قبرها انجام شده است.

مقسم با بیان اینکه شورای ششم کار خود را ابتدا با بحث آرامستان شروع کرد، گفت: در ابتدا زمین آرامستان با مشکل حقوقی و املاکی بین ورثه و واسطه‌ای که زمین خریداری شده بود، اختلاف مالی وجود داشت که انتقال کامل سند را با مشکل مواجه کرد و موضوع از طریق شکایت در دادگستری مطرح و طرفین وکلا فراخوانده شدند و در نهایت حکم به نفع شهرداری صادر شد.

وی از انعقاد قرارداد آرامستان با پیمانکار خبر داد و افزود: در ماه آینده آرامستان جدید به مرحله اجرا خواهد رفت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

مقسم در توضیح اراضی آرامستان امامزاده عبدالله گرگان، گفت: زمین آرامستان فعلی در مالکیت سه طیف اوقاف و وامورخیریه، شهرداری وبنیادشهید است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت خود آرامستان و پارکینگ اطراف آن پرشده است و اوقاف هزینه‌های فرهنگی و خدماتی خود را برای آرامستان از فروش قبر با قیمت بالا و پایین تأمین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آن بخش از زمین‌هایی که مربوط به شهرداری است هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود و شهرداری تنها برای هزینه کفن، دفن، قبرکردن و شستشو مبلغی را دریافت می‌کند.

وی افزود: نظافت، رفت و روب و بخشی از زیباسازی کل فضای آرامستان فعلی به عهده شهرداری گرگان است.

مقسم با اشاره به مشکل شهرداری با اوقاف وامورخیریه استان بیان کرد: در جنب امامزاده عبدالله از سمت خیابان راه‌آهن (میدان ترمینال) زمین دو هزار متری که مالکیت آن با اداره اوقاف وامورخیریه است و اوقاف بدون هماهنگی باتوجه به اینکه کاربری زمین پارکینگ بوده است، قصد در تغییر آن به قبر داشت که فعلاً در حال مذاکره با اداره اوقاف هستیم.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه شهروندان عادت دارند در جوار یک‌امامزاده‌ای دفن شوند، بهتر آن است که شهرداری گرگان قطعه‌ای را برای دفن شهدای گمنام در نظر بگیرد تا به معنویت فضا اضافه کنند.‌

کد خبر 748443

دیگر خبرها

  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد