Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو عضو مجلس سنای آمریکا با بیان ادعاهای پوچ و بی اساس از پیش نویس طرحی برای اعمال تحریم علیه ایران خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «بن کاردین» سانتور دموکرات و «پت تومی» سناتور جمهوریخواه گفتند که این طرح در راستای مواخذه ایران به دلیل تلاش ادعایی برای ربودن یک فرد در آمریکا و جلوگیری از «تلاش های دیگر برای آدم ربایی» در خاک آمریکا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردین مدعی شد: اینکه شما جرات کنید با ورود به خاک ما یک شهروند آمریکایی را بربایید پیامدهای وخیمی خواهد داشت.

گفتنی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تیرماه گذشته در واکنش به برخی اخبار درباره ربودن یک ضدانقلاب از سوی ایران در خاک آمریکا، تأکید کرد: این ادعا آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعاً ارزش پاسخگویی ندارد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص ادعاهای مقامات دولت آمریکا مبنی بر تلاش افرادی برای ربودن یکی از حقوق‌بگیران شناخته شده ایالات متحده و مرتبط کردن آنها با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعاً ارزش پاسخگویی ندارد.

وی افزود: این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی‌های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش شده خود می‌باشد، مبادرت می‌ورزد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست، ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پی‌رنگ ساده‌لوحانه واقعاً به شعور جهانیان توهین کرده‌اند.

طبق کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا ۴ ایرانی به تلاش برای ربودن یک معاند فراری ساکن نیویورک متهم شده بودند.

کد خبر 5366309

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده امریکا سنای آمریکا تحریم های ایران ایالات متحده امریکا مذاکرات وین عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی اوکراین افغانستان لبنان ناتو سرگئی لاوروف برجام ربودن یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اعتراضات دانشجویان یهودی در آمریکا و اعلام بیزاری از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی نوشت: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر برافتاده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حضور دانشجویان یهودی آمریکا در اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی بعنوان یهودستیزی، بمنظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر برافتاده است.

 رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که نیروهای پلیس آمریکا از هجدهم آوریل در 25 دانشگاه این کشور در 21 ایالت، 1000 دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت کرده‌اند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم