Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان داده است زمان‌هایی که ما غذا می‌خوریم ممکن است بر سلامت ما تأثیر بگذارد و غذا خوردن در زمان "مناسب" می‌تواند عمر طولانی به ما بدهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن صبحانه تا ساعت ۷ صبح می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد. دانشمندان به دنبال این بودند که آیا زمان اولین وعده غذایی در روز با طول عمر مرتبط است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات قبلی نشان داده است که خوردن غذا در ساعات پایانی شب ساعت بیولوژیک بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اما مطالعات اندکی به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا زمان بندی صبحانه همین تأثیر را دارد یا خیر؛ بنابراین محققان دانشگاه شهر نیویورک بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه ردیابی کردند.

داوطلبان زمان غذا خوردن خود را ثبت کردند و دانشمندان آن‌ها را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مقایسه کردند.

نتایج نشان داد افرادی که بین ساعت ۶ صبح تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، ۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان در مقایسه با افرادی هستند که به طور منظم صبحانه را در ساعت ۸ صبح می‌خورند؛ و نسب به کسانی که ساعت ۱۰ صبحانه خود را میلی می‌کنند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

اعتقاد بر این است که نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا خوردن» بدن را مختل می‌کند، برنامه‌ریزی درونی که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند و یک وعده غذایی نامنظم می‌تواند سیگنال‌های ارسالی را مختل کند.

سطح گلوکز در بدن ما به طور طبیعی در ساعات خاصی از روز به اوج خود می‌رسد. از آنجایی که هورمون‌های مرتبط با غذا این گلوکز را از جریان خون می‌سوزانند، دیر غذا خوردن به معنای بالا ماندن سطح آن است. بالا بودن مداوم گلوکز خون می‌تواند منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120552 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در مجموعه بنکداران اهواز پس از ۱۲ ساعت

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش در چند انبار مجموعه بنکداران پس از ۱۲ ساعت تلاش خبر داد. 

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته (۲۷ اسفندماه) در پنج انبار در مجموعه بنکداران اهواز اظهار کرد: پس از ۱۲ ساعت تلاش، حدود ساعت ۱۰ صبح امروز آتش در انبارهای مجموعه بنکداران مهار شد و اکنون ۱۵ آتش‌نشان با پنج خودرو در محل حادثه در حال لکه‌گیری هستند.

وی افزود: در پی این حادثه ۱۰ خودروی آتش‌نشانی و ۵۰ نیروی آتش‌نشان به صورت چرخشی برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آتش به سایر انبارها اقدام کردند و خوشبختانه آتش به انبارهای دیگر سرایت نکرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این حادثه تلفاتی نداشته است و تنها چند نیروی آتش‌نشان دچار دودزدگی شدند که به صورت سرپایی درمان شدند. میزان خسارت و دلیل وقوع این حادثه در حال بررسی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • با خوردن این غذا از آلزایمر پیشگیری کنید
  • آموزشگاه زبان خوب را چگونه پیدا کنیم؟
  • عدم رعایت فاصله طولی مناسب یکی از عوامل مهم بروز تصادف
  • راهنمای کامل انتخاب و خرید ساعت مناسب
  • مهار آتش در محموعه بنکداران اهواز
  • مهار آتش در مجموعه بنکداران اهواز پس از ۱۲ ساعت
  • مناسب‌سازی محیط و اشتغال معلولان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • دستگاه های دولتی بوشهر به تعهد خود برای استخدام معلولان عمل کنند
  • ضرب الاجل به ادارات استان بوشهر در مناسب سازی محیط برای معلولان
  • راه‌هایی برای تبدیل کردن صبحانه به تجربه‌ی لذت‌بخش!