Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس علوم قرآنی گفت: انسانی که منتظر است مانند مادری است که فرزندش گم‌شده و بااینکه منتظر است از پا نمی‌نشیند و سعی می‌کند به دنبال موعودش باشد، حالت انتظار این است که سرباز خوبی برای «امام زمان (عج)» باشد.

سیدرضا طاهری کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون تعلق روز جمعه به صاحب عصر «امام زمان (عج)» گفت: روز جمعه متعلق است به وجود «امام زمان (عج)» و دوستداران و منتظران ایشان در این روز از خداوند می‌خواهند تا ظهور منجی عالم بشریت را سرعت ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله انتظار موضوعی ویژه بوده و در بین منتظران از اهمیتی خاص برخوردار است.

وی در همین رابطه ادامه داد: در این ایام که به نظر می‌رسد نشانه‌های موجود در احادیث و روایات مبنی بر نزدیک شدن ظهور «امام زمان (عج)» افزایش یافته است شوق شیعیان برای ظهور نیز جانی چند باره گرفته، زیرا آرزوی دیرنه آن‌ها به تحقق خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

طاهری به تاثیر گذارترین عامل در سرعت بخشیدن به ظهور «امام عصر (عج)» اشاره و تاکید کرد: بسیاری از «ائمه معصومین (ع)» بهترین و مهمترین مقوله‌ای که می‌تواند در ظهور تاثیر داشته باشد را دعا می‌دانند لذا می‌طلبد در روز جمعه که روز خاصی بوده و متعلق به «امام عصر (عج)» است توجه‌ای ویژه به این عمل شود.

وی به «دعای ندبه» و ویژگی‌های آن پرداخت و تصریح کرد: دعای ندبه یکی از ادعیه است که مورد تاکید بر انتظار و التماس منتظران برای ظهور «حضرت، ولی عصر (عج)» به درگاه خداوند است، همچنین در این دعا ذکر مصیبت «امام حسین (ع)» و یاران ایشان نهفته است و پیرامون مظلومیت «ائمه معصومین (ع)» و ولایت تا به ظهور «امام زمان (عج)» مطالبی بیان شده است.

این کارشناس علوم قرآنی به مفهوم انتظار و منتظر واقعی پرداخت و بیان کرد: انسانی که منتظر است مانند مادری است که فرزندش گم‌شده و بااینکه منتظر است از پا نمی‌نشیند و سعی می‌کند به دنبال موعودش باشد، حالت انتظار این است که سرباز خوبی برای «امام زمان (عج)» باشد، چه در حالی که امام خود را مشاهده کنیم و چه در حالی که توانایی دیدار ایشان را نداشته باشیم.

وی با اشاره به لقب جمعه‌ها با نام «جمعه‌های انتظار»، دعا‌ها در این روز و اجابت آن را نزدیک دانست و اظهار کرد: در روز جمعه دعا‌ها به اجابت نزدیکتر است لذا خواندن ادعیه مختلف و دعا برای ظهور منجی عالم بشریت «حضرت، ولی عصر (ع)» عملی بس ارزشمند است، در این روز منتظران دست به دعا بر می‌دارند تا حس انتظار به معنای واقعی آن در جامعه ما محقق شود.

طاهری به ارزش و اهمیت دعا در تعجیل ظهور را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: اگر عموما مردم و از ته دل دعا کنند همانگونه که برای حاجات خود دعا می‌کنند قطعا خداوند گشایشی ایجاد خواهد کرد، زیرا در روایت آمده است که دعا تحولات بسیاری را در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند و خداوند زمان باقی مانده برای ظهور را به بندگان خود می‌بخشد و ظهور را نزدیک می‌کند.

وی انتظار به معنای حقیقی را عاملی مهم در تعجیل ظهور «حضرت، ولی عصر (ع)» دانست و تاکید کرد: انتظار به معنای حقیقی و از ته دل بسیار تاثیر گذار است اگر در خواست انتظار تنها از طریق گفتار و زبانی باشد مورد توجه حق قرار نمی‌گیرد. ابعاد انتظار باید در تمام ابعاد زندگی ما رخ‌دهد تا آثار آن در جامعه دیده شود.

وی پیرامون ویژگی‌های یک منتظر واقعی تصریح کرد: منتظر واقعی یک سری وظایف عام و یک سری وظایف خاص دارد، وظایف عام آن این است که «امام زمان (عج)» را بشناسد و نسبت به ایشان معرفت پیدا کند و خودش را نیازمند به ایشان حس کند و همه این‌ها جمیعاً معرفت می‌شود، پس این معرفت «امام زمان (عج)» یک نوع آشنایی ایجاد می‌کند که این آشنایی یک نوع نیازمندی به «امام زمان (عج)» در ما به وجود می‌آورد و در نهایت این نیازمندی نوعی حرکت به سمت «حضرت مهدی (عج)» در شخص ایجاد می‌کند.

در روایت اشاره شده کسانی که دوست دارند جزو منتظران «حضرت ولی عصر (ع)» باشند باید تلاش کنند تا در تقوا، پرهیز کار و پارسایی خود را آماده کنند، انتظار در جامعه مهدوی لازمه‌هایی دارد و مهمترین آن نیز ایجاد تقوا و ایمان در درون خود است تا زمانی که ندای «امام زمان (عج)» اعلام شد در رکاب ایشان به خدمت بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در مواقعی است که انسان دعایش مستجاب می‌شود خصوصا بعد از نماز لذا شایسته است انسان در ماه «ربیع الاول» بعد از نماز و یا در زمان‌های استجابت دعا همچون لحظه اذان و یا نزول باران برای ظهور منجی عالم بشریت «امام زمان (عج)» دعا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی حضرت مهدی عج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی حضرت مهدی عج برای ظهور امام زمان روز جمعه ولی عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند نباید این مولود مبارک را تنها جریانی تعلیمی دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهارداشت: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان(عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر(عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

وی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت(ع)‌ و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان(عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان(عج) خواهد بود.

وی تأکیدکرد: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله(عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان(عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان(عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بیش از 50 میلیون شیعه اثنی عشری و 200 میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت(ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در 100 مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است