Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ قهوه خانه‌های غیرمجاز در نطنز بلای جان مردم شدند و از این رو برخورد قضایی برابر قانون با واحدهای صنفی متخلف لازم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌نطنز، استعمال دخانیات و قلیان مهمترین عامل قابل پیشگیری مرگ‌های زودرس در جهان است و مضرات ناشی از آن بار مالی سنگین و مشکلات عمده‌ای را بر سیستم‌های بهداشتی تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دود ناشی از استعمال قلیان نه تنها موجب زیان‌های جسمی و روحی در مصرف‌کنندگان می گردد بلکه موجب آسیب رساندن به افراد در معرض این دود نیز می‌شود و می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را به مصرف کننده وارد کند.

متاسفانه باور غلطی وجود دارد که تصور می‌کنند به دلیل استفاده از آب، مضرات قلیان کمتر از سیگار است، درحالیکه برخلاف تصور عمومی به دلیل استفاده از آب در قلیان، مضرات آن چندین برابر مصرف سیگار است و به دلیل عبور دود قلیان از آب این ذرات مرطوب و سنگین می‌شوند و به همین علت با ورود آنها به دستگاه تنفسی، این ذرات به مجاری تنفسی چسبیده و ایجاد مشکل می‌کنند.

حامد باقری معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز اظهار داشت: پلمب اماکن عرضه و استعمال مواد دخانی غیر بهداشتی به خصوص قلیان‌سراها در سطح شهرستان نطنز که مبادرت به عرضه قلیان کردند در دستور کار مرکز بهداشت نطنز است.

باقری گفت: طبق قانون، استفاده از قلیان در اماکن عمومی ممنوع است که پلمب مراکز عرضه قلیان و جمع‌آوری قلیان‌های آن‌ها به طور مستمر و با گزارش‌های مردمی و بازرسی‌های کارشناسان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس گزارشات مردمی با حضور میدانی رئیس حوزه قضایی، فرماندهی انتظامی بادرود و با همکاری پلیس اطلاعات نطنز 30 عدد قلیان از یکی از قهوه‌خانه‌های غیرمجاز  شهر بادرود جمع آوری و معدوم و مکان مذکور پلمپ شد.

ضرر 140 هزار میلیاردی مصرف دخانیات به کشور/ مصرف قلیان در 8 سال 40 درصد رشد کردبفرمایید یک پُک قلیان با طعم دلتا‌/ چرا مسئولان مانع عرضه نمی‌شوند؟+ فیلم‌عرضه مواد دخانی و قلیان در اماکن عمومی استان اردبیل ممنوع اعلام شد

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان نطنز با اشاره به مضرات قلیان بخصوص در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا گفت: مطابق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه و مصرف هرگونه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه استفاده از قلیان در اماکن غیرمجاز و عمومی رفتاری ناهنجار و نکوهیده است، اظهار داشت: خطرناک‌تر از استفاده قلیان، فرهنگی است که در حال شکل گیری در جامعه است و آن تبدیل شدن استفاده از قلیان به یک هنجار اجتماعی است.

وی افزود: در این زمینه نیازمند قانون گذاری و اجرای درست قانون هستیم چرا که علنی بودن استفاده از قلیان و تبدیل آن به یک فرهنگ بسیار خطرناک است و خواستار اقدام مسئولان امر در این خصوص هستیم.

امام جمعه بادرود با بیان اینکه فروش و استفاده قلیان در اماکن عمومی گلایه‌مندی‌های بسیاری را در بین خانواده‌هایی که در محیط‌های عمومی حضور دارند ایجاد کرده است، ابراز  داشت: اگر نظارت‌ها کم رنگ شود آرام آرام قبح بعضی از کارها نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه باید در جامعه کاری کنیم که حتی سیگار کشیدن هم اقدامی قبیح قلمداد شود، گفت: ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش به ویژه از سنین پایین در این زمینه می‌تواند مثمر‌ثمر باشد و خانواده و مسئولان باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/804/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از قلیان قلیان در اماکن اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد