Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان با اسلامی خواندن نظام کنونی افغانستان گفت شیعیان باید جایگاه خود را در این نظام داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد اکبری» و «سید حسین عالمی بلخی» معاونین شورای علمای شیعه افغانستان در رأس هیئتی با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان درباره وضعیت سیاسی، امنیتی و اجتماعی افغانستان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، اکبری در این دیدار نظام کنونی افغانستان را اسلامی خواند و افزود که تلاش می‌شود در جامعه ثبات کامل و اعتماد متقابل برقرار شود.

بلخی نیز در این دیدار گفت: «کشور ما نمی‌تواند متحمل جنگ دیگری شود، باید تفاهم و تحمل داشته باشیم. می‌خواهیم رابطه شیعیان با نظام امارت اسلامی استوار باشد و اهل تشیع نقش و جایگاه خود را در نظام اسلامی داشته باشند».

معاون نخست وزیر طالبان نیز در این باره گفت: امارت اسلامی خانه همه افغان‌هاست، همه در قانون اسلامی حقوق مساوی دارند و دوران زورگویی پایان یافته است. در حکومتداری و کمک‌های بشردوستانه همه ولایت‌ها و مردم را بدون تبعیض در نظر می‌گیریم.

گفتنی است که طالبان اخیراً کمیسیون ویژه‌ای را به ریاست «حافظ ذاکرالله» برای بررسی حقوق شیعیان افغانستان ایجاد کرده است.

طالبان، کمیسیونی برای بررسی حقوق شیعیان ایجاد کردافزایش همگرایی شیعیان با طالبان؛ دولت غنی نقطه تاریکی در تاریخ افغانستان بودحضور مقامات سفارت ایران در نمازجمعه شیعیان غرب کابل

ذاکرالله درباره این کمیسیون گفته بود: دولت فعلی موقت و عبوری است و تا یک و نیم الی دو ماه، حکومتی تشکیل خواهد شد که تمام اقوام، شخصیت‌های متخصص و متعهد از جمله برادران اهل تشیع در تمام رده‌ها حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیعیان طالبان اخبار افغانستان شیعیان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن میرشریفی بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر که به‌مناسبت گرامیداشت روز شوراها انجام شد، ضمن تبریک، روز شوراها اظهار کرد: شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است نمی تواند اجازه دهد جز ماهیت خدمات رسانی به مردم هدف دیگری برای آن تعریف شود.

میرشریفی ادامه داد: تکیه بر شورا نه تنها از زاویه نمایش مردم سالاری بلکه از زاویه عمل به فرامین و دستورات دینی نیز حائز اهمیت است، چرا که تکیه بر شور و مشورت در کلام خدا نیز مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش در این دیدار صمیمی، هادی صفی خانی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به امام جمعه و مسئول دفتر ایشان اظهار کرد: حس وحدت، وفاق و همدلی باعث می‌شود، ما در مأموریت‌های محوله موفق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 6092505

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها