Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله جنتی در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله یزدی خاطر نشان کرد: فقدان این روحانی مبارز و یار دیرین امام راحل و رهبر انقلاب برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزایر تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله محمد یزدی با صدور پیامی ضمن تجلیل از مقام شامخ این روحانی مبارز، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام آیت‌الله جنتی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قال علی«علیه السلام»: «...و العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ»(نهج البلاغه، حکمت 147).

قریب یکسال از ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی «رضوان‌الله‌علیه» رییس پیشین مجلس خبرگان رهبری که بحق عنصری ارزشمند در نظام اسلامی بود، می‌گذرد، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی، سیاسی و معنوی آن فقید سعید، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

آن عالم بصیر و روحانی غیور از ابتدای نهضت اسلامی تا تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی با اخلاص کامل در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار روشن‌بین ظاهر شد و در مسئولیت‌های سنگین همچون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، ریاست قوه‌ قضائیه، عضویت در شورای نگهبان، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کنار فعالیت­‌های علمی و فقهی، شخصیتی اثرگذار از این عالم جلیل‌القدر پدید آورده بود.

بی‌شک فقدان این روحانی مبارز و انقلابی و یار دیرین امام راحل«قدس سره» و رهبر معظم انقلاب «ادام الله ظله العالی»، برای مجامع علمی، سیاسی و مذهبی و برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود.

در نخستین سالگرد ارتحال ایشان، مغفرت الهی و حشر با اولیاء و صالحان را برای آن مرحوم مسئلت می‌نماییم.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله یزدی آیت الله جنتی آیت الله یزدی آیت الله جنتی نظام اسلامی مجلس خبرگان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، محسن مسچی؛ معاون امور ایران و مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم برجسته اهل سنت؛ ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:
 
انالله و انا الیه راجعون
 
با کمال تأسف و تأثر رحلت عالم ربانی و فقیه ارجمند، مدرس عملی اخلاق و فضیلت، مجاهد متعهد، انقلابی و طلایه دار تقریب و وحدت امت اسلامی، علامه فرزانه حاج ماموستا ملااحمد فخری جوانرودی رضوان الله تعالی علیه را به مردم قهرمان پرور استان کرمانشاه و منطقه اورامانات و خصوصا اهالی شریف شهر جوانرود، علما اعلام، شاگردان و مستفیدان از محضر ایشان و بازماندگان آن روحانی خدوم، علی الخصوص به بیت شریف ایشان و آقازادگان مکرم شان تسلیت عرض می نمایم.
 
خدمات بیشمار آن فقید سعید در سنگر امامت جمعه و مدیریت و تدریس در حوزه های علمیه و تربیت و ارشاد چند نسل از مردم و خاصه علما و فضلا در آن خطه و فعالیتهای اجتماعی بیشمار دیگر ،از جمله حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم راحل است که فراموش ناشدنی است و ذخیره شایسته ای برای جهان آخرت و عالم عقبای اوست. عاش سعیدا و مات سعیدا.
                               
از خداوند متعال خواهانم که روح پاک آن عالم متدین را با ارواح مطهر معصومین سلام الله علیهم اجمعین محشور گرداند و به خاندان و بازماندگان معزز ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
 
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین         
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد