Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:24:09 GMT

۲۰۳ بیمار کرونایی در اردبیل بستری شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۷۹۲۴

۲۰۳ بیمار کرونایی در اردبیل بستری شدند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز به پیک احتمالی شیوع دوباره کرونا نرسیده ایم درباره کاهش یا افزایش قطعی بیماران و ثبات وضعیت فعلی کرونا پیش بینی دقیقی نمی‌توان داشت و باید منتظر نتایج و میزان شیوع بیماری کرونا در هفته بعدی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها در هفته گذشته روند ثابتی نداشته و شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه از ۴۰ بیمار به ۲۳ بیمار بوده ایم ولی در مجموع ۲۰۳ بیمار در هفته گذشته با تشخیص کادر درمان مورد مداوا در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان اردبیل قرار گرفتند.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیل از فوت ۶ بیمار جدید کرونایی در هفته گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونایی نداشته ایم اما هم اکنون ۴۰ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه وضعیت و شدت درگیری با بیماری پیش بینی می‌شود متأسفانه شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از بخش مراقبت‌های ویژه در هفته آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و بررسی آمار بهبود یافتگان در هفته گذشته نشان می‌دهد روند بهبود بیماران کرونایی نیز با توجه به میزان شدت بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفته گذشته به میزان هر بیمار بستری شده در بخش کرونایی یک بیمار بهبود پیدا کرده و مجموع بهبود یافتگان کرونایی به ۲۱۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر و نیر در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.‌

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب یلدا موجب آغاز موج ششم خواهد شد

حبیب زاده بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: هم استانی‌های عزیز که از نوبت تزریق دز دوم واکسن کرونا آنها ۴ تا ۶ ماه گذشته است جهت تزریق دوز سوم واکسن مراجعه به مراکز تجمیعی تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به سویه جدید اومیکرون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است و این امر به خصوص در شب یلدا و برگزاری دورهمی های خانوادگی باید رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر تجمع تاکید کرد و گفت: قدرت انتقال ویروس کرونا در فصل زمستان بالا است چرا که عدم تهویه مناسب محیط سر بسته و استفاده نادرست از ماسک در فصول سرد سال عامل مهمی در جهت افزایش میزان ابتلاء به بیماری کرونا داشته لذا از شهروندان در خواست می‌شود از برگزاری هر گونه دورهمی و تجمع خانوادگی خودداری کرده و جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

کد خبر 5366371

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه زلزله عکس استانها گرگان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا آلودگی هوا ایلام معلولان تبریز گناوه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیمارستان های استان هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز