Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از مریوان، سروآباد با ۱۹ میلی متر، هزارکانیان ۱۸، سلین ۱۶، حاجی ممدان ۱۴، گل تپه ۱۲، زرینه ۹، سنندج و قروه هشت، بانه و سقز هفت، بیجار و دیواندره پنج و کامیاران و دهگلان سه میلی متر در رده‌های بعدی بیشترین میزان بارش قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی بامداد امروز از استان خارج شد، افزود: در مدت ۲ روز فعالیت این سامانه در کردستان، شهرهای مریوان با ۳۲ میلی‌متر، سروآباد ۲۳، هزارکانیان ۱۸ و بانه ۱۷ میلی متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته سرعت وزش باد نیز در برخی از نقاط از استان بالا بود که در دهگلان و بهارستان ۲۲ متر بر ثانیه، کامیاران و هزارکانیان ۲۱ و دیواندره و قاملو ۲۰ متر بر ثانیه گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش هشت درجه ای دمای صبحگاهی در استان طی شبانه روز گذشته، اضافه کرد: روستای بهارستان در دیواندره با دمای منفی ۹ درجه سردترین و روستای سلین در شهرستان سروآباد با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی ۲ و ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

قمری با بیان اینکه از امروز تا روز یکشنبه شاهد هوای پایداری در سطح استان خواهیم بود، افزود: دمای صبحگاهی استان روند کاهشی دارد و انتظار داریم صبح روز شنبه حالت یخبندان را در بیشتر نقاط استان شاهد باشیم.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت (۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها کردستان بارندگی سنندج بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارندگی سنندج کردستان بارندگی سنندج بارش باران سازمان هواشناسی شبانه روز میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ سد کردستان سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: در پی بارش‌های مناسب اخیر، سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس‌آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان- چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند. - اخبار استانها -

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اینکه در پی بارش‌های مناسب اخیر، حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به 72 درصد رسید، اظهار داشت: تاکنون 8 سد در کردستان سرریز شده و برای روزهای آینده نیز هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

وی افزود: تاکنون سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس‌آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان-  چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر، حجم آب از 71 درصد به 72 درصد رسید، افزود: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. هم‌اکنون دو سد آزاد و قشلاق 100 درصد پر شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری 420 میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود 1000 میلیمتر و بانه با 800 میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

آریانژاد بیان کرد: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز 8 سد در کردستان گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به سامانه جدید بارشی که از امروز وارد استان می‌شود، اشاره کرد و گفت: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای امروز دوشنبه 17 و سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است، توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای کردستان اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم