Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» گزارش داد که دادگاه استیناف«سبها» حکم بازگشت سیف الاسلام قذافی به مبارزات انتخاباتی را صادر کرد.

تلویزیون الجماهیریه نزدیک به پسر قذافی، پذیرش اعتراض سیف الاسلام به حذف نامش از فهرست انتخابات را پیروزی اراده ملت توصیف کرده است.

در این انتخابات که نخستین انتخابات ریاست جمهوری لیبی از سال ۱۳۸۹ می باشد، نام دو نفر بیشتر مطرح شده، اولی ژنرال "خلیفه حفتر" فرمانده کل نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و دومی "سیف الاسلام قذافی" فرزند دیکتاتور پیشین این کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبی از سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) با چالش های فراوانی روبه رو است؛ پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور این کشور در آن سال، با جنگ داخلی روبرو گردید و این کشور با توطئه خارجی عملا به دو قسمت تقسیم شد؛ «دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

نکته مهمی که در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی به وجود آمده، ورود رژیم صهیونیستی به این قضیه می باشد؛ پیشتر برخی منابع منطقه و عربی اعلام کردند که «صدام حفتر» پسر ژنرال خلیفه حفتر فرمانده موسوم به ارتش ملی لیبی با دلالی امارات در سفری به سرزمین های اشغالی، خواستار کمک رژیم اشغالگر قدس به پدرش برای تسلط بر لیبی شده است.

رژیم صهیونیستی به امید اینکه لیبی به جمع کشورهای سازشگر با این رژیم بپیوندد، برنامه انتخاباتی خود را در لیبی پیش می‌برد و همزمان خلیفه حفتر و سیف الاسلام قذافی کانال‌های ارتباطی با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌ و در خصوص عزم خود برای سازش به صهیونیست‌ها اطمینان خاطر داده‌ بودند، به امید اینکه دولت آمریکا نیز آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

برچسب‌ها قطر روسیه سازمان ملل متحد دولت آمریکا مصر قذافی لیبی رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر روسیه سازمان ملل متحد قطر روسیه سازمان ملل متحد دولت آمریکا مصر قذافی لیبی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سیف الاسلام خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه