Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@11:36:54 GMT

کرونای اُمیکرون در برابر واکسن‌ها مقاوم است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۸۱۷۰

کرونای اُمیکرون در برابر واکسن‌ها مقاوم است؟

محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند هنوز شواهدی دال بر مقاومت سویه اُمیکرون در برابر واکسن وجود ندارد. به نقل از خبرگزاری رویترز، گرچه هنوز اطلاعات تکمیلی درباره سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر نشده است، اما تحقیقات مختلف دانشمندان در این زمینه از همان روز نخست آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان دانشگاه اکسفورد انگلیس می‌گویند هنوز شواهدی مبنی بر اینکه واکسن مانع از بروز کرونای شدید شود وجود ندارد، با این حال ما آماده هستیم که نسخه به روز رسانی شده و تطبیق یافته واکسن آسترازنکا با اُمیکرون را توسعه دهیم.

دانشگاه آکسفورد که مسئول تحقیقات در ساخت واکسن آسترازنکا بود، می‌گوید اطلاعات ارائه شده درباره سویه اُمیکرون بسیار محدود است و ما منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستیم. ما با دقت تاثیرگذاری واکسن خود را بر روی اُمیکرون ارزیابی می‌کنیم.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: علی رغم کشف سویه‌های متعدد کرونا در سال گذشته میلادی، واکسن‌ها به طور قابل توجهی موفق به ایجاد سطح بالایی از ایمنی در برابر ابتلا به کرونای شدید شدند و تاکنون اطلاعاتی در زمینه مقاومت اُمیکرون به واکسن ارائه نشده است.

آکسفورد تاکید دارد: با این حال، ما از ابزار‌های لازم و فرآیند‌های مناسب برای توسعه سریع واکسن تطبیق پذیر با سویه‌ها جدید در شرایط اضطراری برخورداریم.

پیشتر شرکت فایزر وعده داده بود توانایی آن را دارد که در شرایط اضطراری واکسن تطبیق یافته با سویه اُمیکرون را ظرف یکصد روز به بازار عرضه کند. سازمان جهانی بهداشت اکنون در حال بررسی ابعاد مختلف عملکرد و مقاومت اُمیکرون به واکسن‌های موجود است و قرار است ظرف ۱۲ روز آینده گزارش خود را در این زمینه ارائه کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: امیکرون کرونا سویه کرونا واکسن کرونا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد