Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی خسروی در یادداشتی ذیل عنوان « ضروت ایجاد فوری صندوق مسؤولیت اجتماعی صنایع» آورده است:

استان هرمزگان در محدوده شرق، مرکز و غرب خود میزبان صنایع راهبردی و کلیدی است که هر کدام در کشور از اهمیتی ملی و حتی فراملی برخوردارند اما در همین استان فقر و تورم وضعیت نگران‌کننده‌ای یافته به طوری که هرمزگان رتبه چهارم فقر در کشور و رتبه اول فلاکت (حاصل جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری) را به خود اختصاص داده و از هر 5 هرمزگانی یکی تحت پوشش کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، فولاد هرمزگان، صبا فولاد، فولاد کاوه کیش، بندر شهید رجایی، شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل، نیروگاه‌های، آلومنیوم المهدی و هرمزال، مادکوش، منطقه ویژه خلیج فارس، منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، واحدهای بزرگ قیر، بناگستر کرانه و ... از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که گردش مالی بسیار بالایی داشته و منافع کلانی در هرمزگان بدست می‌آورند که اگر هر کدام به نسبت مشخصی سالانه مبلغی را به عنوان ایفای مسؤولیت اجتماعی کنار بگذارند، عملا هرمزگان از فقر و فلاکت اول در کشور رهایی می‌یابد.

اما ایفای این مسؤولیت اجتماعی نباید صرفا به خودِ این شرکت‌ها وانهاده شود چرا تجربه نشان داده که این بنگاه‌ها عمدتا در اجرا و ایفای پروژه‌های مرتبط با مسؤولیت اجتماعی یا با تأخیر عمل کرده و یا به علت نداشتن تخصص و آگاهی، به سمت کارهایی با اولویت چندم استان حرکت کرده‌اند که دردی فوری از استان را دوا نمی‌کند.

از سوی دیگر ایفای مجزای مسؤولیت اجتماعی توسط هر کدام از این صنایع ممکن است به سمت رواج یافتن نوعی از شوی تبلیغاتی برای این شرکت‌ها سوق یابد که گاه در تلاش برای بقای مدیران عالی خویش‌اند و یا گاه گرفتار برخی زد و بندهای داخلی می‌شوند که هزینه تمام شده اجرای یک پروژه را بشدت افزایش می‌دهد و تنها منت انجام آن را بر گردن استان باقی می‌گذارند.

تشکیل فوری صندوق مسؤولیت اجتماعی صنایع بزرگ در هرمزگان یک ضرورت بخصوص در آغازین ماه‌های شروع بکار دولت جدید است چرا که بسیاری از مسؤولان این شرکت‌های کلان مستقر در هرمزگان در نزاع بر سر ماندن در مناصب خویش در تمنای حمایت استاندار و تیم مدیریت عالی استان و نمایندگان هستند.

دوستی استاندار جدید هرمزگان می‌بایست در حداقل زمان ممکن این صنایع را که این روزها عمدتا در گیر و دار تغییر مدیران کلان خویش هستند به پای کار صندوق ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی آورده و بخصوص آن دسته از صنایعی که عمدتا از زیر بار این مسؤولیت‌ها می‌گریزند را وادار به ایفای این مسؤولیت کند. صنایعی که با سال‌ها کسب درآمد کلان از استان حاضر نیستند حتی بلوار منتهی به کارخانه خویش را گل‌کاری کنند.

اهمیت تشکیل این صندوق به قدری ضروری و مهم است که تمرکز مستمر برای به نتیجه رساندن آن از ماه‌ها تلاش و چانه‌زنی در مرکز برای جذب اعتباراتی در حد 50 میلیارد و 100 میلیارد ارزش بیشتری دارد.

منابع تمرکز یافته در این صندوق نیز باید صرفا صرف توسعه زیرساخت‌ها و نگهداری مناسب از آنها و یا حضور دقیق و مناسب در مواقع بحرانی در استان شود و از هزینه‌کرد جاری آن برای برخی فعالیت‌ها در استان اجتناب کرد.

این صندوق مسؤولیت‌های اجتماعی صنایع می‌تواند در کنار شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان که در حوزه ورزش و باشگاه داری مسؤولیت یافته، به کمک پیشرفت همه‌جانبه هرمزگان بیاید و الا معطل اعتبارات دولتی از مرکز ماندن، ثمری در بر نخواهد داشت و تنها مسؤولان اقتصادی استان را به روزمرگی سوق می‌دهد.

همت خوب نمایندگان استان و اداره کل امور مالیاتی در به هرمزگان کشاندن پرونده‌های مالیاتی برخی از شرکت‌های بزرگ، قدم بلندی در این عرصه بود و حالا باید با تشکیل صندوق مسؤولیت اجتماعی صنایع، این حرکت کامل شود.

خبرگزاری فارس بزودی گزارشی جامع از میزان هزینه‌کرد یک سال اخیر صنایع استان در حوزه مسؤولیت اجتماعی منتشر خواهد کرد که می‌تواند راهگشای مسؤولان در اقدامات آتی باشد.

انتهای پیام/ 88055

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع هرمزگان بندرعباس توسعه هرمزگان مالیات صنایع در هرمزگان مهدی دوستی استاندار هرمزگان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت مردم در جهش تولید با تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی محلی در اولویت اقتصادی این شهرستان قرار دارد و دستگاه‌های اداری برای صدور مجوز هم‌افزا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: صنایع پاک و دانش بنیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که برای تحقق شعار سال تشکیل اتحادیه‌های صنفی مردمی لازم بود و در هر روستا و شهرها برای گردشگری و کشاورزی شکل‌گیری این نهادهای مردمی وجود دارد.

وی افزود: فعالان صنایع دستی با تشکل انجمن و اتحادیه‌های تخصصی هم افزایی ایجاد کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی ایجاد و محصولات خود را برند سازی کرده و در بازارهای مرکز استان و تهران عرضه کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: محصولات هنرمندان این عرصه امکان عرضه در بازارهای محلی و بیرون استانی را دارد اما باید هم‌افزایی صورت بگیرد.

محمدی‌کیا ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری را مهم خواند و گفت: راه اندازی بیش از ۶ اقامتگاه سنتی و بوم گردی در این شهرستان مشکل اسکان مسافران را رفع و فرصتی برای فراغت مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز بین راهی، فروشگاه‌ها و مراکز تولیدات هنری و صنایع دستی، عرضه خدمات گردشگری متناسب با هر روستا و رویدادهای جذاب گردشگری همگی فرصتی برای رشد اقتصادی بوده و به اشتغال کمک می‌کند.

فرماندار تیران و کرون در حوزه گردشگری نیز تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی را تاکید کرد و اذعان داشت: بازارها به دست همین تشکل‌های صنفی به دست گرفته شده و رشد اقتصادی رقم می‌خورد.

محمدی کیا فقدان همین اتحادیه‌ها را باعث خسارت به بخش‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: دیگر شرکت‌ها محصولات این منطقه را به نفع خود به فروش می‌رسانند و بازار را در مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست برای صدور مجوزها هم افزایی کنند و موانع پیش رو را بردارند.

کد خبر 747905

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد